DLM u Festu prikazao devedesete u novom ruhu

Deca Loših Muzičara Klub Fest Beograd
Deca Loših Muzičara; foto: Zoran Stojkovic

Deca loših muzičara otvorili su ovogodišnju koncertnu sezonu sinoćnim nastupom u zemunskom klubu Fest, 1. februara, najavivši jedno novo poglavlje u svom radu. Kao predgrupa, na sceni se pokazao mladi bend Lagana sreda.

Tročlani sastav benda Lagana sreda, gitarskim je rifovima i prodornim glasom pevača vozio rokenrol melodije u stilu devedesetih, praveći odličan šlagvort za hedlajnere koje je uglavnom sredovečna publika željno iščekivala. Ono što je prvo upadalo u oči bio je izuzetno harizmatičan nastup ovih mladića. „Novo vreme“ i „Zimska pesma“ nagnale su sve u publici da đuskaju, a autora ovog teksta naterale su da posluša opus ovog mladog benda. S jedne strane, može se reći da nisu doneli ništa novo na muzičku scenu što se inovativnosti tiče u samoj svirci, ali, sa druge strane, neosporni su energija i entuzijazam koje su izneli pred publiku na sinoćnjem nastupu.

Lagana Sreda Klub Fest Beograd
Lagana Sreda

U 23:30 začula se dobro poznata stvar „Ljubav“ koja je označila početak svirke Dece loših muzičara. Počastivši publiku starim hitovima, a i nekim novim pesmama, dokazali su da im predstoji jedna kvalitetna i uspešna sezona. „Volim te cvete”, sa njihovog prvog albuma, pesma je koja nas je podsetila na ono poznato vreme devedesetih kada su u društvu vladale drugačije vrednosti. To je donekle opravdao i izgled pevača Nenada Petrovića koji je nosio košulju sa havajskm motivima i naočare za sunce sa crvenim staklima u stilu devedesetih, bez obzira na to što je postao zvanični član benda tek 2015. Zapravo, sve pesme sa albuma „Dobar dan“ oslikavaju ta satirično bezbrižna minula vremena umetničkih sloboda i inspiracija.

Deca Loših Muzičara Klub Fest Beograd

Pesma „Pablo” na improvizovanom španskom jeziku razigrala je publiku, a bend je savršeno dinamičnom izvedbom opravdao njeno dugogodišnje postojanje na koncertima. Na gotovo dvočasovnom nastupu bez pauze, bend je odsvirao pesme „Zeka“, „XL“, „Ljubomora”, „Konji ritma“, „Prolećni dan“, „Dobar dan“ i mnoge druge, dok je bis bio rezervisan za „Dezodorans“, „Floru i faunu“, kao i hitove sa njihovog drugog albuma „Vlade Divac“ i „Let there be rock“, obradu istoimene pesme AC/DC-a. Poslednja izvedena stvar kako po značenju, tako i prema izvedbi, bukvalno je oslikala atmosferu u publici, poput lajtmotiva.

Ovaj fank rok bend prikazao je jedan čvrst, konzistentan i izuzetno siguran nastup, koji je svedočio pompeznom povratku na scenu i odlična je najava za album koji sa željom iščekujemo ove godine. Posebno bi trebalo naglasiti interesantne improvizacije u džez i bluz maniru duvača Borislava Veličkovića na trubi i Max Kočetov na saksofonu. Sa druge strane, basista Zoran Živković je, moglo bi se reći, vodio čitavu ritam deonicu bez premca. Nije se moglo a da se ne čuje to iskustvo dugogodišnjeg svirača koji je baratao svim tehnikama, a svojim „slepom” na basu podigao je vibracije roka na visoke „temperature”. Svakako, ne manje zaslužni za izvrstan nastup bili su i bubnjar Zoran Milivojević i gitarista Lazar Ilić.

Deca Loših Muzičara Klub Fest Beograd

Ovi srpski „Konji ritma“ nastupili su nestvarno, energično, vladajuće, sa izuzetnom lakoćom iskusnih muzičara i intrigantnim dinamičkim amplitudama. U pojedinim trenucima zvučali su kao sa albuma devedesetih, preostalo vreme zvučali su još i bolje. Pomešavši to sa odličnim tekstovima ironičnog karaktera koji obrađuju teme koje su i danas, na žalost, aktuelne, predviđamo ovom bendu pompezan povratak na vrh scene uz novi album, koji, po svemu sudeći, ne može loše zvučati.

Deca Loših Muzičara Klub Fest Beograd