Voivod – Synchro Anarchy (2022)

Voivod – Synchro AnarchyVoivod – Synchro Anarchy (11. 02. 2022.)

Izdavač: Century Media

Producent: Francis Perron

Trajanje: 47:54

Žanr: Progressive/Avant-Garde Metal

Niko, ali baš niko, nije ni mogao da nasluti da će kvartet nastao u jednom malom gradu u Kvebeku postati jedan od najboljih kanadskih metal bendova svih vremena. Ali, takva je priča o Voivodu. Počeli su kao fanovi još jednog sjajnog kanadskog benda, pionira prog rocka Rusha, ali, za razliku od njih, nikad nisu prestali da se razvijaju i evoluiraju.

Postojanje ovog benda, a na sceni su ravno 40 godina, moglo bi da se objasni i podijeli na različite epohe. Prvo su bili čisti thrash metal, nakon toga počinju da eksperimentišu, pa postaju progressive thrash metal bend. Nakon toga zvuče kao čisti progressive metal. Pa onda dolazi, da je tako nazovemo, Newsted era (nakon njegovog odlaska iz Metallice), pa onda počinju da vrše uplive u avant-garde vode. Toliko epoha je bilo da, vjerovatno, ne postoji osoba koja će kao njihove najbolje albume uzeti po koji album iz svake ere.

Ali, koliko god da su momci iz Voivoda eksperimentisali i mijenjali, uvijek su imali svoj jedinstven i prepoznatljiv zvuk. Jedina stvar koja se nije mijenjala je tematika. 40 punih godina tekstovi pričaju priče o vanzemaljskim oblicima zivota, drugim galaksijama i koječemu još izvanzemaljskom. Mora da je i to jedan od razloga zašto „Synchro Anarchy“ , njihov 15. album, zvuči toliko normalno i kao da je kreiran bez napora. I dalje su tu leteći tanjiri, druge dimenzije i slično. Ono što ga čini posebnim je to što liči na nastavak njihovih klasika iz 80-ih, konkretno „Dimension Hatross“ i „Nothingface“ albuma.

Paranormalium“ otvara ovaj LP na klasični Voivod način, bizarni rifovi i haotične, i karakteristične, promjene tempa su tu sve vrijeme trajanja. Ako se ne obrati pažnja „Synchro Anarchy“ zvuči kao da je dio iste pjesme, a ne kao druga stvar na albumu. Tako počinje, takva je atmosfera, da ako ne slušate pažljivo, pomislićete da prva pjesma traje 10 minuta.

Prve tri stvari na albumu idu u, manje-više, sličnom fazonu, a nakon njih slijedi jedna od najboljih pjesama na albumu, a to je „Mind Clock“ – teška i agresivna pjesma, sa ubitačnim gitarama i jezivim vokalima i sa nekoliko sjajnih promjena tempa u drugoj polovini. „Holographic Thinking“ bi bio drugi highlight albuma i pjesma koja se izdvaja na prvo slušanje, najviše zbog vokala, jednostavnih gitarskih melodija i sjajnom i efektnom solažom. Možda je malo čudno da dvije najduže pjesme (obje traju preko 6 minuta) na albumu budu i najbolje, ali je tako.

Još jedna odlična stvar na „Synchro Anarchy-u“ je to što je bas gitara Dominiquea Rockyja“  Larochea (ovo mu je drugi album sa bendom) sjajno izmiksana i pravo je zadovoljstvo slušati ovako kvalitetne, a naglašene, bas dionice. To je stvar koja se ne dešava tako često u današnjem metalu.

Naravno, treba pohvaliti i gitaristu Daniela „Chewyja“ Mongraina, koji je član benda gotovo 15 godina i koji je savršeno zamijenio pokojnog Dennisa D’Amoura. Njegovo prelijepo, a ujedno manijakalno, sviranje u vidu heavy rifova, zgusnutih i nepredvidljivih promjena tempa drži cijelo ovo izdanje zategnutim do granica pucanja.

Snakeov vokalni stil je oduvijek bio pitanje ukusa. Možda mu, još uvijek, fali malo snage, ali onaj osjećaj i zvuk nekog ludaka koji galami iz daljine je i dalje tu. Nekome se nikad nije sviđao, ali se mora priznati da je prepoznatljiv od samog početka karijere ovog benda, tako da… Voivod, ionako, nikada nisu ni pokušavali da se uklope u bilo šta.

Devet pjesama u skoro 48 minuta zvuče taman kako treba, ni predugo, ni prekratko. Jedina mana ovog albuma je što par njih, pogotovo u prvoj polovini, zvuči kao da prelaze jedna u drugu, a sve ostalo, karakteristično za ove majstore, je tu. Iako postoje od 1982. godine, ova četvorka ne usporava, pa i dalje zvuče svježe i inspirisano. Nema sumnje da će Voivod, kad odu, otići kao neki od najboljih pripovjedača Sci-Fi tematike, nevezano za „branšu“. Ono što su „Alien“ , „E.T.“, „Twilight Zone“ i „Twin Peaks“ u filmu i serijama, to su Voivod u muzici.

1. Paranormalium
  2. Synchro Anarchy
  3. Planet Eaters