-

Naslovna Autorski članci Recenzije The Black Keys - Let's Rock (2019)

The Black Keys – Let’s Rock (2019)

Vidovdan leta gospodnjeg 2019. osim uobičajenih vidovdanskih aktivnosti, dodeljivanja knjižica i prisećanja na neke „istorijske“ događaje, doneo nam je nešto novo i pola decenije čekano. Novitet „Let’s Rock“ – studijski album sastava The Black Keys.

Dvojac iz Akrona, Ohajo, Dan Auerbach i Patrick Carney svoj deveti album u dvanaest nastavaka snimio je u Nešvilu, u Easy Eye Sound studiju. Na prvo slušanje „Let’s Rock“ je muzički življi, razdraganiji i veseliji od tmurnog prethodnog izdanja „Turn Blue“, ali možda kvalitativno „tanji“ od onoga na šta smo navikli u radu Dana i Patricka. Možda.

Najbolja stvar koja se dogodila ovom dvojcu svakako jeste izlazak iz mračne faze „Turn Blue“ i ulazak u svetliju „Shine a Little Light“, što je ujedno i pesma koja otvara album. Moderan zvuk, moderna produkcija na bluz osnovama. Otvaranje albuma zvuči uzbudljivo i ostavlja utisak početka nečeg velikog. To veliko najavljuje uvod i zvuk gitare koji kao da dopire iz slonove surle, diže sve oko sebe, povećava temperaturu, raste i doživljava vrhunac u dvadesetoj sekundi, a onda se spušta i pravi podlogu Danovom glasu. Slušati što glasnije.

Eagle Birds“ je stvar koja se nastavlja na uvod. Zamislite sirov, spor bluz odsviran na akustičnoj gitari početkom pedesetih. Prebacite ga sedamdeset godina unapred i dobićete bluz dvadeset prvog veka – obrađen, ukrašen, ubrzan. To su Black Keys. Bluz tematika je sveprisutna u tekstovima: „Don’t nobody wanna be lonely, everybody oughta be loved sometime“. Jasno i jednostavno.

Pesma „Lo/Hi“ zauzela je treću poziciju na albumu. Višu poziciju je zauzimala na Billboard chartovima čim je objavljena početkom marta. To nam govori da je publici jako nedostajao par zveckajućih Crnih ključeva. Ovom pesmom, kao prvim singlom, najavili su album i pozvali ljude da rokaju. Međutim, ovde se može primetiti neautentično definisanje izraza, otupljeno fuzz zvukom. Ovu pesmu je komotno mogao otpevati, odrecitovati Billy Gibbons i time je staviti na repertoar ZZ Topa.

Sint podloga za šetnju preko vode, ljubavnu stvar koja spušta tempo ploče. „Walk Across The Water“ iako je spora ima sjajnu podlogu, glatku poput piste, a na sekunde prožetu slajdom koji klizi niz metalne žice. Lepotom i milozvučnošću se ističe za favorita albuma, ali pojedini su uočili da opet autentičnost izraza fali. Nemali broj ljudi ova šetnja podseća na pesmu „The Slider“ sastava T. Rex.

Kako se bližimo polovini albuma već možemo uočiti neki ustaljeni kostur pesme. Sporiji ili brži gitarski uvod, ponekad dosta mlak ulazak bubnjeva, blago dizanje pa blago spuštanje u mirniji deo u kom Dan počinje pevati dok žice kači gotovo isključivo odozdo. Dinamika je odlična, lako ulaze i izlaze iz refrena, spuštaju, dižu, održavaju. Danova prepoznatljivost da svoje pevanje isprati frazom na gitari i odlično popuni prostor između stihova, zavrtanjem žice ili njenim podrhtavanjem, prisutna je u svakoj pesmi. „Every Little Thing“, na koju se gotovo neprimetno nastavlja razigrana, vesela „Get Your Self Together“, najbolje svedoči o prethodno rečenom. No, da ne bude da je sve isto i uobličeno svaka pesma ima nešto svoje. Gitarski tremolo je pronašao svoje mestu u „Tell Me Lies“, a kantri prizvuk je sačuvan za „Sit Around And Miss You“, pesmu ispraćenu spotom u kome dva hipika na sebi svojstven način igraju.

Za slušanje pevljive numere „Go“ je od izuzetnog značaja i gledanje kratkog spota koji je prati. Odgovor na spekulacije vezane za odnos Dana i Patricka, kako su se mrzeli, nisu razgovarali, odgovor na pretpostavke kako su se zbog novca vratili zajedničkom sviranju i snimanju, sažete su u petominutnom komičnom spotu u kome su Dan i Patrick na porodičnoj terapiji.

Da nema veoma kartki, ali karakterističan uvod i izvod, stvar „Breaking Down“ bi bilo teško razlikovati od pojedinih stvari na albumu. Nju sledi „Under The Gun“ – rif direktno iz sedamdesetih uz poseban Danov glas. Za kraj je ostavljena „Fire Walk With Me“. Ako je suditi po spotu, ovo je „Lonely Boy“ albuma „Let’s Rock“. Bluz rif, ubedljivog gitarskog zvuka, u refrenima ispraćen pratećim glasovima dve dame – Leisa Hans i Ashley Wilcoxson.

Duž čitav album fali bubnjarske raznovrsnosti, prelaza, upada, kao da je prošlog leta u studiju sedeo tromi Patrick. Ali i pored toga nema sumnje da će se naći jedna, možda dve, ako ne i tri pesme koje će vam ostati u glavi i čije ćete refrene pevušiti. Album na bluz osnovama, podržanim garažnim zvukom uz pevanje i motive soula teško možemo čuti danas. Zato hvala momcima što su ispunili očekivanje i snimili album, o čijem kvalitetu i raznovrsnosti može da se debatuje. U razgovoru sa novinarom časopisa Mojo, Dan je pomenuo da ukoliko ste fan njegove saradnje sa Patrickom kupite kartu ako vidite da nastupaju blizu vas jer se vrlo verovatno više neće vraćati. Zato prepustimo se, bez preteranog zameranja,  rokanju momaka dok crnim ključem ne zatvore vrata svojih muzičkih odaja sa spoljašnje strane i ne puste više nikog unutra. Hajdemo rokati!

1. Shine A Little Light
  2. Eagle Birds
  3. Lo/Hi