Naslovna Autorski članci Recenzije The Bite - Chains (2019)

The Bite – Chains
Izdavač: The Bite/CD Baby (20.12.2019)
Producenti: Ivan Srdanović, Miloš Đurić, Bojan Savić
Trajanje: 29:16
Žanr: rock
Ocena: 6/10

Krajem prethodne godine beogradski rock sastav The Bite objavio je drugi studijski album Chains. Od svog nastanka pa do danas, The Bite je prvenstveno bio orijentisan na klupske svirke i nastupe uživo na velikim i malim festivalima, moto skupovima… Ko je makar jednom prisustvovao njihovom živom izvođenju, nije mogao da ne primeti markantni glas pevačice Ljiljane Zdravković.

Drugi studijski album ovog beogradskog riff’n’roll benda, “Chains“, sniman je u beogradskom King Oliver studiju a kao producenti potpisani su: Ivan Srdanović, Miloš Đurić i Bojan Savić. U realizaciji albuma pomogli su i violinistkinja Ana Mrkobrada (Scordisci), kao i prateći vokali Milena Branković (The Trigger), Katarina Popović, Jelena Vujanović (Void Inn), Nataša Guberinić i Boško Fogl (Lipov Loud). Digitalna verzija albuma dostupna je na svim relevantnim streaming/download platformama, a od kraja 2019. godine dostupno je i fizičko izdanje.

Na prvo preslušavanje, album zvuči kao kompilacija nekoliko različitih žanrova koji međusobno koketiraju ali, kada se izvrti nekoliko puta, nekako se izdvoje “Age of Dark“, “We Used To Dance” i “Go to Hell“. To je highlight ovog albuma. Album otvara rokerska “Age of Dark” sa pomalo buntovnim, pank tekstovima. Ta energija panka provejava kroz skoro ceo album, ponekad prasne i iznenadi, a ponekad se i ne oseti. Ljiljanin glas najzanimljivije zvuči u “Go to Hell” i “Meaningless People”.

Balada “We Used To Dance” spojila je akustičnu gitaru, violinu i Ljiljanin glas i sve to zvuči vrlo simpatično sa tim irish zvukom. Ostatak pesama je u osnovi rokenrol, i to onaj sirov, koji podseća na zadimljene, male klubove, hladno, oznojeno pivo u staklenoj boci i onaj poseban osećaj prisnosti kojim takva mesta odišu.

Na tu rokenrol osnovu nakalemljeni su razni podžanrovi: pank, bluz, southern rok, irish… Sve to deluje više kompilacijski nego kompaktno. Ali, The Bite, kako sami kažu, to tako voli jer su to, zapravo, oni. Dakle, The Bite su kreirali album baš po sopstvenom ukusu, bez licemernog koketiranja sa trendovima. Nema glumatanja veličine, nema dodvoravanja publici, nema one iritantne upeglanosti kojom se danas siluje scena. Samo iskreni i neopterećeni tekstovi zaogrnuti u rokenrol i njegove primese.

“Chains” je prvenstveno album za sve ljude koji vole klupski osećaj prisnosti i koji muziku doživljavaju kao nešto oslobađajuće. Šteta što sam vokal nije malo dominantniji i jači da bolje dočara taj poziv na kidanje lanaca.

1. Age of Dark
  2. HAnd in a Rubber Glove
  3. We Used To Dance