Naslovna Autorski članci Recenzije Stone Temple Pilots with Chester Bennington - High Rise (EP, 2013)

Stone Temple Pilots with Chester Bennington – High Rise (EP)
Izdavač: Play Pen, LLC ( 8.10.2013.)
Producenti: Stone Temple Pilots
Trajanje: 16:26
Žanr: Alternative rock, hard rock
Ocena: 4

Raskidi su uglavnom vrlo problematčna stvar, posebno ako je, kao u ovom slučaju, jedna strana skoro pa nezamenjljiva. Vest da je Skot Vejlend izbačen iz nekog benda jeste iznenađenje ravno snegu u januaru (osim ako se Putevi Srbije pitaju).

Taj čovek, iako praktično neuništiv, ima tendenciju da uništava sve oko sebe. I to svojim životom. Jednostavno, u meču Svet vs Skot Vejlend, niko nikada neće odneti konačnu pobedu, jer ko god da pobedi, obe strane gube. Haotični i harizmatični pevač nikada neće naći meru između heroina, pankerskog stava i truda da bude uzorni građanin. Bilo kako bilo, članovi benda Stone Temple Pilots su odlučili da dalje mogu bez Skota. Koliko im se to isplatilo, pitanje je, jer ono što je trenutno pred nama na momente ne zvuči kao Stone Temple Pilots, a na neke druge momente zvuči kao da to baš mora da bude Stone Temple Pilots i ništa drugo.

Budimo iskreni prema sebi i priznajmo da je za prepoznatljivi zvuk Pilotsa bio zaslužan uglavnom pomenuti uživalac heroina. Sada, kada njega nema, kuda piloti idu? Na našu veliku žalost, u sredinu, ne onu zlatnu, već neodređenu. Braća DeLeo su za novog frontmena izabrali mlađanog Čestera Beningtona. Kako se dečkić iz Linkin Parka snalazi u ulozi sopstvenog heroja? Poprilično dobro, što se samog dranja glasnih žica tiče. Beningtonu se nikako ne može zameriti ništa što se tehničkog dela pevanja tiče. Istina, nema dubinu i karakter kao Vejlend, ali nisu svi spremni da plate cenu takve nadmoći (u ovom slučaju miks opijata i nezdravog života). Stone Temple Pilots su bili mešavina dobrih rifova i razuzdanog Vejlenda koji peva o kokainu, heroinu, prostitutkama, alkoholu, dekadenciji i o tome kako sve to zapravo ima smisla. Vejlend nas je ubeđivao u to, uglavnom uspešno. Benington nas jedva ubeđuje u svoju spontanost. Problem je i u tekstovima i u činjenici da se Česterove „donje lage“ (hvala ti Aleksandra) nalaze negde pri dnu Skotovih visokih, iliti jezikom smrtnika – glas mu nije dovoljno dubok. Poređenja radi, zamislite da Tom Peti pokušava da peva The Doors. Napominjem da ovo važi samo za određene trenutke u pesmama, jer se u ostalom delu registra Beningtonov glas jezivo poklapa sa Vejlendovim, što i nije čudno jer je Čester više puta izjavio da mu je Skot najveći uzor.

Glavni problem broj dva, kao što rekoh, leži u tekstovima. Možda kada Vejlend peva o tome kako mu se život raspada ima malo patetike, ali se ne primećuje od siline karaktera. Čovek je jednostavno harizmatičniji od 99% hard rock/grunge vokalista na svetu. Čester jednostavno nije. Tako ćete posle slušanja Same On The Inside da se pitate zašto isto ime izvođača stoji pored te pesme i Tripping on A Hole In A Paper Heart. Ruku na srce, Black Heart i Out Of Time nude malo onog stava koji je patentirao naš omiljeni džanki, ali samo malo. Te dve su jedini trenuci gde će se osetiti ona količina cojonesa koju su STP imali sa Skotom.

Da sve ne bi proteklo u mom kukanju kako nije isto bez Skota, moram vam skrenuti pažnju da bend zvuči standardno dobro, rifovi su tu, gruvi bas linije i poneka opaka solaža. Alternativni zvuk devedesetih kao da doživljava renesansu ovih godina. Masniji zvuk gitare je svakako lepo čuti u kombinaciji sa dobrom produkcijom.

I eto, Stone Temple Pilots with Chester Bennington (kako je puno ime potpisnika ovog EPa) zapravo nisu toliko loši, ali nisu ni ono što su Stone Temple Pilots bili. Niti će ikada biti, po svemu sudeći. Ovaj album je previše bleda slika onoga što je nekada bilo poznato kao Stone Temple Pilots. Da li su se prodali? Možda. Da li umiru bez Skota? Sasvim izvesno.

A Vejlend, Gde je i šta radi? To sa sigurnošću ne možemo da vam kažemo, ali smo sto posto sigurni da, za razliku od svog starog benda, nije ni mrtav niti na prodaju…

1. Out Of Time
2. Black Heart