Robert Plant & Alison Krauss – Raise the Roof (2021)

Robert Plant & Alison Krauss – Raise the Roof (19.11.2021)
Izdavač: Rounder Records
Producent: T Bone Burnett
Trajanje: 53:32
Žanr: Americana

Nakon četrnaest godina od izlaska albuma Raising Sand, koji je osvojio Grammy nagradu za album godine 2007, dvojac Plant i Krauss se sastaju ponovo, na novom albumu „Raise the Roof“ i još jednom dokazuju da su dorasli zadatku. Album se većinski sastoji od obrada starih folk i blues pesama, u koje su Alison Krauss i Robert Plant uspeli uneti novu svežinu i duh u svom prepoznatljivom stilu, prilagođenom njihovom ličnom ritmu.

Robert Plant, koji nikad nije bežao od prilike za saradnju, susreo se sa bluegrass pevačicom Alison Krauss na tribute koncertu Lead Bellya još 2004. godine i odmah je znao da je ona idealan muzički partner za sledeći projekat. Krauss, već dugogodišnji član grupe Grand Ole Opry, do prošle godine je držala rekord za najviše osvojenih Grammy nagrada u kategoriji ženskog izvođača, a svoj prvi Grammy osvojila je sa osamnaest godina.

Uprkos naizgled sasvim drugačijim stilističkim pristupima, par je kliknuo na prvu i pronašao idealno rešenje za obradu 12 pesama, uz jednu originalnu, za čije stvaranje je bio zadužen Plantov stari kolega, Jimmy Page. Album „Raising Sand“ je producirao T Bone Burnett, kojeg su ponovo zadužili za produkciju izdanja „Raise the Roof“. Robert Plant je svojevrsno okarakterisao album kao „muziku planine“.

„Raise the Roof“ je kao nastavak prvog albuma Planta i Krauss, sa obradama koje pokrivaju sve – od modernog indie folk benda Calexico do ranog Delta bluesa. Album počinje sa obradom Calexicove pesme „Quattro (World Drifts In)“ i upravo je ta pesma podstakla Krauss da kontaktira Planta za još jednu suradnju. Na prvo slušanje zvuči kao autorska pesma Alison Krauss i Roberta Planta, budući da idealno leži uz način njihove vokalne izvedbe. U sličnom maniru, Krauss dominira i na obradi Wileyove „Last Kind Words Blues“. Savršena harmonija suprotnih tonova Planta i Krauss, propraćenih laganim bendžom i mandolinom, upravo naglašava kako se njihovi glasovi stapaju kao med i mleko.

Slična kombinacija laganijih tonova se oseti i na „It Don’t Bother Me“, koja ritmički prilično podseća na Bowijevu pesmu „Lazarus“. Na albumu „Raising Sand“, Krauss i Plant su pokazali svoje vešto umeće u prepevu Everly Brothersa („Gone Gone Gone“) i Allen Toussainta („Fortune Teller“), pa su odlučili da i na ovom albumu nastave isti sigurni recept, na pesmama „The Price of Love“ i „Trouble with My Lover“.

Obrada starog klasika Anne Briggs, „Go Your Own Way“, zvuči kao mračnija, folk verzija Led Zeppelinove „That’s the Way“. Stilističke promene, naglašene prepoznatljivim glasom Roberta Planta i tugaljivom pedal steel gitarom, potpuno transformišu pesmu u nešto daleko bolje od originalne verzije. „Searching for My Love“, možda najblaža i najnežnija pesma na ovom prilično mračnom albumu, idealno usklađuje rifove gitare uz blage vokale Planta i Krauss.

„High and Lonesome“ je jedina autorska pesma koja se pronašla između svih obrada na albumu. Ozbiljnija gitara u blues maniru u kombinaciji sa Plantovim vokalom i violinom u pozadini, zajedno sa pesmom „You Led Me to the Wrong“ nastavlja mračniju tematiku albuma.

Poslednja numera na albumu, „Somebody Was Watching Over Me“ je nešto slabija u odnosu na ostatak albuma, pa ispada čak i suvišna u usporedbi sa prethodnom pesmom, „Going Where the Lonely Go“, koja zvuči kao idealna završnica albuma, uz laganu pedal steel gitaru i nežni glas Alison Krauss.

Iako, na prvi pogled, neočekivan duo, Plant i Krauss savršeno uklapaju svoje mistične i tamne strane kroz muziku i ostavljaju svoj unikatni pečat na pažljivo sastavljenu listu američkih pesama.

1. Quattro (World Drifts In)
  2.  The Price of Love