Paul McCartney – Egypt Station (2018)

4.0/5
Izdavač: Capitol Records, 7. 9. 2018.
Producent: Greg Kurstin
Žanr: Rock/Pop
Trajanje: 64:22

Živ je Pavle, umro nije! Ser Pol „najbogatiji muzičar u istoriji“ Mekartni, jedan je od retkih koji su preživeli veliki pomor legendi koji ne prestaje da beleži godinu smrti na većini Wiki stranica muzičkih legendi. Iako i dalje postoje mnogi teoretičari zavere koji tvrde da je najmelodičniji član The Beatlesa zapravo mrtav već pet decenija, Ser Vegan je živ i zdrav.

Da, i pored kraćeg ispada u apsurd u vidu saradnje sa najnetalentovanijim reperom svih vremena Kanjeom Vestom i šatro buntovnom Rijanom, Pol je zdrav. Tom zdravlju svedoči njegov ovogodišnji album „Egypt Station“. Nešto manje poletan nego „New“ iz 2013. godine, ovaj konceptualni album donosi nam Meku koji, i pored toga što je odavno prešišao prosečan životni vek svojih savremenika, uspeva da bude svež. Koncept iza „egipatske stanice“ nije koncept na koji smo navikli kada su konceptualni albumi u pitanju. Mekartni je jednostavno hteo da svaka pesma bude doživljena kao posebna stanica na putovanju. U tome je i više nego uspeo – svaka pesma na ovom albumu, ma koliko ličila na prethodnu (čitaj: imala onaj prepoznatljiv Polov huk), pruža doživljaj nove destinacije.

Ono što mnoge strane kolege spočitavaju ovom albumu je činjenica da on, kako god okreneš, zvuči predvidljivo i prepoznatljivo. Da li je neko od Pola Mekartnija zaista očekivao da bude Bouvi ili Prins pa da na svakom albumu zvuči različito, ostaje misterija, ali ako to jeste slučaj, možda su izvesni kritičari izabrali pogrešan poziv. Dok će vas „I Don’t Know“ odmah prevariti klavirskim akordom da je „Hey Jude“ ili „Let it be“, naredna „Come on to me“ je tu da vas podseti da je Meka pored balada pisao i stvari poput „Helter Skelter“. Da, „Egypt Station“ je prilično orijentisan ka nostalgiji. Čak i u nekoliko navrata, tekstovi to sugerišu. No, nije istina da se Meka nije potrudio da bude malo modernizovan pa je tu i malo upitna „Fuh You“, kojoj ne fali tune, ali jasno je da je malčice neprijatno kada matori Bitl ne baš tako suptilno saopštava ženskoj osobi da bi voleo da je…

Da Pol Mekartni može da iznedri bolje pesme nego što su ovih 16 na albumu (da, 16, nečuveno!), mogli smo da se uverimo u protekle 54 godine. Pravo čudo leži u činjenici da stari Pol i dalje nekako zvuči inspirisano. Čovek koji za pojasem ima stotine pesama, sa svojih 76 godina uspeva da zvuči kao da se zabavlja dok snima novu muziku. „Egypt Station“ se sigurno neće pamtiti kao „onaj Mekartnijev album“, ali ih on već dovoljno ima u inventaru da ga za takve stvari boli uvo. Isto to uvo i dan danas je u stanju da čuje predivne melodije, zarazne hukove i očaravajuće progresije i prenese ih u pesme. Poslušajte „Back in Brazil“ i biće vam jasno da stari lisac nije izgubio ni gram svog šarma. Vrhunac albuma dolazi pred kraj, u gotovo epskoj „Despite Repeated Warnings“, koja će vas dok ste rekli „obladioblada“ prebaciti u pozni period The Beatles i još jednom vas podsetiti zašto je Pol ipak bio najvažniji član Fab Foura.

Večito između proračunatog i apsolutno spontanog, Pol ponosno izgovara „Even life would work out the way you plan it“. Dok se Lenonu život desio dok je pravio planove, Mekartni je očigledno životu nametnuo svoje planove. Ovaj album neće imati uticaj na vas kao što su to imali svi njegovi relevantni i legendarni albumi, neće vas ostaviti bez daha, nećete ga kovati u zvezde i puštati godinama pred nama. Samo će vas podsetiti da je Pol Mekartni najveći kompozitor svoje generacije i da bi to mogao da okači mački o rep da mu nije njegovog očigledno besmrtnog šarma. Živ je Pol, umro nije, verovatno nikada i neće, dok je ušiju da čuju.

01. Opening Station
02. I Don’t Know
03. Come On to Me