Naslovna Autorski članci Recenzije Paper Animals - Rock Paper Scissors (2019)

Paper Animals – Rock Paper Scissors
Izdavač: Kontra ( 1.10.2019)
Producenti: Lazar Arsović
Trajanje: 27:43
Žanr: indie/alternative rock

Paper Animals
su beogradski indie/alternativni rok bend koji od 2016. godine stidljivim koracima korača po domaćoj sceni. Publici su se do sada predstavljali singlovima “Guts and Bones”, koji se nije našao na albumu, kao i sa “Division” i “Red Dots”. Sa komercijalne strane – da, to su singlovi i tako i treba da zvuče. Ali ovaj album krije par dragulja koji jedva čekaju da budu iskopani. Ako su do sada bili stidljivi, album “Rock Paper Scissors” bi trebalo da pogura ovaj bend da što jače i glasnije uskoči pod reflektore domaće scene.

Devet pesama u nepunih dvadeset osam minuta. Ovo je njihov prvi album i zaista nije bilo potrebe da se bilo šta više na silu ubacuje s obzirom da je ovo njihovo prvo predstavljanje svetu. To je to, ovo su oni, uzduž i popreko, kratko i jasno. U album nas uvodi “Intro” koji je ukratko prošao kroz skoro sve stilove koji će se kasnije provlačiti kroz ostale pesme. Kao i većina, i ovaj intro verovatno ima tužnu priču – nastao je kao kul rif koji nikad nije uspeo da postane pesma. U njihovom drugom singlu “Division”, prvom sa ovog albuma, gitarista Damjan Jovanović se poigrao i sa surfom i napravio jednu iznenađujuće dobru kombinaciju.

Pesme “You and I” i “Red Dots” su nešto laganije i pomažu da se svi članovi predstave i da svako na svoj način i sa svojim instrumentom dođe do izražaja. Pesma “Rainy Days” na neki čudan, komercijalan način, zvuči zaista odlično. Da, to možda jeste malo izlizan format refrena i svirke koja ga prati, ali su Paper  Animals uspeli da ubace svoj pečat i da naprave jednu od moćnijih stvari na albumu od nje. Ipak, najbolji deo albuma, pomenuti dragulji iz prvog pasusa, su poslednje tri pesme. Osim pesme “Mothers and Fathers”, čija se live verzija sa nastupa na beogradskom Sofar Soundsu može čuti na youtube-u, tu su i pesme “Walking on the Moon” i “Fox”, koje niste imali prilike da čujete van njihovih svirki.

Na trenutke će vam se možda album učiniti pomalo monotonim, ili ravnim, ali je samo potrebno da zažmurite i prepustite se catchy bas linijama iz pesme “Fox”, ili rifu u ulozi refrena iz pesme “Walking on the Moon”. Sa druge strane, glavna mana ovog albuma je što nisu uspeli da dočaraju duh koji je glavni adut svake njihove live svirke. Da, album je odličan, pesme su na mestu, ideje su vrhunske, ali sama realizacija nije uspela da stvori pravu sliku ovog benda. Pesma “Mothers and Fathers” je jedna od retkih na albumu koja na pravi način prikazuje srž ovog benda i sirovu snagu njihovih nastupa.

Naravno, postavlja se i večito pitanje – Da li kod nas treba pevati na engleskom jeziku? Odgovor je veoma prost – DA. Na stranu to kako bi njihove pesme zvučale ovoliko dobro da su na maternjem jeziku, nebitno, oni su shvatili da najbolje mogu da se izraze na engleskom. I nisu pogrešili, jer ovaj način zasigurno više leži vokalu Sofiji Nedeljković. Ovo je tek prvi album ove indie četvorke, mnogo starih pesama nije ušlo na album, a postoji i par novih pesama koje se za sada mogu čuti samo uživo i koje će tek imati priliku da vas osvajaju. Paper Animalsima je sada najbitnije da dobro izgruvaju promociju “Rock Paper Scissors” albuma, a prvu priliku da ih čujete, imaćete već 4. oktobra na Indirekt Festivalu u beogradskom klubu Knap.