Nine Inch Nails – Bad Witch (2018)

4.5/5
Izdavač: The Null Corporation, 22. 6. 2018.
Producent: Trent Reznor, Atticus Ross
Žanr: Industrial rock
Trajanje: 30:16

EP trilogija benda Nine Inch Nails, započeta 2016. godine sa Not the actual events”, nastavljena je sa Add Violence” (2017), a sada EP Bad Witch” zaokružuje ovu nesvakidašnju priču. Za razliku od prethodna dva ostvarenja, “Bad Witch” je najmračniji. Na prvo slušanje deluje sirovo i grubo, čak i živo, kombinujući jazz, industrial i darkwave/ambient. Definitivno, materijal koji nije za svačije uši (i mozak).

Svaka priča može se ispričati sa malo reči. Svaka emocija može se dočarati muzikom. Ali, ne može svako to da uradi. Era konzumerizma, usled “ludo i brzo” filozofije ogolila je poetiku, obesmislila je dosta toga (ne samo u muzici) i nametnula neka nova pravila. Kao što Trent Reznor u prvoj pesmi kaže: “New world/New times/Mutation feels alright”.

I sam Reznor prošao je kroz niz mutacija, ali i dalje eksperimentiše sa muzikom kako bi se razračunao sa sopstvenim demonima. No, nije više usamljen jer se sa njim zajedno u borbu upušta i Atticus Ross, koji je sada, zajedno sa Reznorom, potpisan kao producent ovog albuma. Reznorov stav o tami, sada kada je ugledni umetnik, otac i muž u ovoj tvorevini koja se zove društvo, unela je neku novu energiju i mogućnosti u stare pojmove otuđenja, izolacije i te posebne vrste tuge koja prerasta u bes.

Kao i bilo koji dosadašnji Reznorov autorski rad, i ovaj album se sluša odjednom, glasno, dok ste sa slušalicama na ušima zavaljeni na svom omiljenom mestu u mračnoj sobi. Priča započinje agresivno i mehanički dok je Trentov vokal pohranjen ispod slojeva i slojeva distorzije i buke. Početak albuma vas gotovo samelje svojom bukom da bi, kako priča odmiče, hipnotički počeo da usporava. Efekte tipičnih NIN pesama sa početka ublažavaju mračni, džezi instrumentali “Play The Goddamned Part” i “I’m Not From This World”. U polusatnoj šarolikoj priči posebno se izdvajaju: prva “Shit Mirror”, središnja “God Break Down the Door” i poslednja “Over and Out”.

“Bad Witch” razbudiće vaše sopstvene demone podsvesti i odvešće ih u vaše snove. Ne, nećete lepo spavati nakon preslušavanja ovog EP-ja jer će vas opsedati mnoštvo kreativnih ideja. Vreme ističe, šta još čekate…

1.  Shit Mirror
  2.  Ahead of Ourselves
  3. Play the Goddamned Part