Mark Tremonti Sings Frank SinatraMark Tremonti – Mark Tremonti Sings Frank Sinatra (27.05.2022.)

Izdavač: Mark Tremonti Music

Producent: Michael ,,Elvis“ Baskette

Trajanje: 46:29

Žanr: Traditional Pop/Jazz/Swing

Ocena: 9

And now for something completely different… Kažu, nema većeg fana muzike od muzičara. Kad neko kaže Mark Tremonti pomislite na Alter Bridge, Creed ili njegov istoimeni bend. Pomislite na moćne i teške rifove, na melodične, duge i kompleksne solaže. Malo muzičara je u svojoj karijeri uspjelo da sakupi toliki broj nagrada (triput izabran za gitaristu godine, jedanput za gitaristu decenije), da snimi 15 albuma i konstantno bude u vrhu i postavlja standarde koji su teško dostižni. Jedan od njih je Mark Tremonti.

Sve ove brojke i dostignuća su sjajna stvar, ali da li su i najbitnija? Da li su zidovi i vetrine puni pehara i nagrada zaista toliko velika stvar? Ako pitate Marka, on će vam vjerovatno reći da nisu. Sigurno će reći da je njegova najveća nagrada to što se ostvario u ulozi oca. Počeo je posebno da obraća pažnju na Sinatru pred početak snimanja svog poslednjeg solo albuma „Marching In Time„, rekavši da mu je pjevanje Frenkovih pjesama pomoglo da razvije svoj prirodni i niži registar, umjesto da „naporiše“ grlo u potrazi za visokim tonovima.

I sad se vi pitate gdje je veza između Frenka Sinatre i toga što je Mark Tremonti otac? Veza je u tome što je Markova kćerka Stella rođena sa Daunovim sindromom, a ovaj album je snimljen kao podrška „Nacionalnom društvu za Daunov sindrom“ i sav prihod od prodaje istog ide kao pomoć ljudima sa Daunovim sindromom i njihovim porodicama. Uz sve to, snimljen je sa preostalim živim članovima Sinatrinog orkestra i nema, ama baš, ni trunke metala u sebi. Ništa, zero.

Od prvih taktova ovog albuma postaje jasno da se Mark nije šalio kad je pomenuo Sinatru kao nekog ko mu je svojim vokalom pomogao i ko ga inspiriše. Za razliku od svih njegovih izdanja do sada, Tremonti je ovdje samo vokal, ali kakav vokal. Svako ko je pratio njegovu karijeru zna o kakvom se pjevaču radi, ali ovako nešto niko nije mogao da očekuje. Svakom pjesmom nas nokautira, a ima ih 14.

Mnogi se plaše cover albuma iz više razloga. Jedan od razloga je taj što se muzičari odlučuju za obradu, uglavnom, najvećih hitova. Drugi razlog je to što u velikom broju slučajeva te obrade budu loše i neubjedljive. To se ovdje ne dešava. Tremontijev „kec u rukavu“, kada je pjevač (a znamo kakav je gitarista) je uvijek bila njegova sposobnost da u slušaocu probudi emociju ničim drugim do svojim glasom. To ovdje radi skoro na samom početku, u „I Fall In Love Too Easily„, nakon što se povratimo od pozitivnog šoka koji izazivaju prve dvije pjesme. Ono što će najviše privući pažnju slušaocu su pjesme koje svi dobro znaju. Znači, pitanje je kako se Tremonti nosi sa najvećim hitovima Frenka Sinatre? E pa, dame i gospodo, ovo je poslastica za sve, kako za ljubitelje žestoke svirke, tako i za one koji preferiraju pop ili jazz.

Fly Me To The Moon„, „Luck Be A Lady„, „You Make Me Feel So Young„… Sve su to letovi kojima se treba samo prepustiti i letjeti ih. „My Way„, širokim narodnim masama vjerovatno najpoznatija Sinatrina pjesma, je takođe obrađena savršeno. U prvoj polovini se čuju samo Markov glas, gitara i klavir, a u drugoj polovini se dodaju ostali instrumenti i vokal postaje još žešći, strastveniji.

Ne treba trošti previše riječi na ovo remek djelo. Ništa ga neće dovoljno dobro opisati. „Mark Tremonti Sings Frank Sinatra“ je čisto umjetničko djelo, strast i ljubav. Svaka od 14 pjesama na ovom albumu nam pokazuju da se nekad rizikovanje isplati, i to na divne načine. Plus, sav prihod ide u dobrotvorne svrhe. Ovaj album nije ništa drugo do jedno prelijepo pismo Markovom muzičkom heroju i njegovoj kćerki i prelijepa rapsodija i opojno savršenstvo, od početka do kraja.

1. I’ve Got You Under My Skin

2. I’ve Got The World On A String

3. I Fall In Love Too Easily