Machine Head – Of Kingdom And Crown (2022)

Machine Head – Of Kingdom And Crown Machine Head – Of Kingdom And Crown (26.08.2022.)

Izdavač: Nuclear Blast/Imperium

Producent: Robb Flynn & Zack Ohren

Trajanje: 59:22

Žanr: Groove/Thrash Metal

Fanove ovog benda od istog zna itekako da zaboli glava. Naravno, govorimo o Machine Headu. Bend je znao da bude kamen temeljac metal scene svojevremeno, ali su znali i da budu obična kanta za smeće, i sve između. Sve to, uglavnom, zbog osnivača i jedinog preostalog originalnog člana – Robba Flynna. Bilo to dobro ili loše, vratili su se sa novim album. A poslije katastrofe zvane „Catharsis“ reklo bi se da ne može gore. Reklo bi se, da ne postoje albumi kao što su „The Burning Red“ i „Supercharger„.

No, te tri katastrofe ćemo odmah u startu ostaviti iza i pomenućemo kultne „Burn My Eyes„, „The More Thing Change…„, „The Blackening“ (koji se sigurno može naći i među 5 najboljih metal albuma 21. vijeka) i „Unto The Locust„. Tako da ima nade kad je u pitanju „Of Kingdom And Crown„, deseti album MH-a. Ovo je jedna potpuno nova postava, sa Flynnom na čelu, kojem u prženju pomažu Jared MacEachern (treći album sa bendom), Waclaw ,,Vogg” Kieltyka, rif majstor iz Decapitateda i Navene Koperweis na bubnjevima (Animals As Leaders, Job For A Cowboy, itd).

I, kako zvuči „Of Kingdom And Crown“?

Pa, ako ste mislili da ćete dobiti nešto slično ovim kultnim albumima koje smo nabrojali – prevarili ste se. Ali, isto tako, nećete dobiti ni ništa slično gorepomenutim katastrofama. Možda najviše podsjeća na „Bloodstone And Diamonds„. Tu su teški i krcajući rifovi, duge i kratke pjesme, tužne balade, melodija i žestina. Takođe, tu su i dva osvrta na loši period, više tekstualno i vokalno, nego instrumentalno („Bloodshot“ i „Rotten“). Znači, kako god okrenete, klasičan Machine Head.

Album otvara „Slaughter The Martyr„, pjesma duga skoro deset i po minuta, koja je, kao sve MH pjesme kojima album počinje najkompleksnija i najraznovrsnija. Doduše, Flynn se ovdje više oslanja na vokale, nego na atmosferu. U svakom slučaju, ovo je početak koji obećava. Na par sledećih pjesama bend pokušava da zadrži žestinu, ali da, istovremeno, zvuči moderno. Nekome će se ovo svidjeti, nekome i neće.

Slušaocu je lako da primijeti tri međupauze, ili interludija, kako vam je lakše, koje blago začine i olakšaju slušanje ovog albuma, koji je (mora se priznati) u svojih sat vremena trajanja na momente, ipak, predugačak ili čak i naporan za slušanje. To se posebno odnosi na „Overdose„, koja je sjajan uvod za „My Hands Are Empty„, na kojoj slušalac itekako može da prigrli i osjeti atmosferu gubitka, bola i očaja.

Nakon toga dolazi pravi melodični, i progresivni, dragulj u vidu „Unhallowed„. Ko voli srceparajuću i melodičnu stranu Machine Heada, ova pjesma će mu biti jedna od omiljenih na albumu. Ovo je Flynn u svom najdepresivnijem izdanju i sjajna kombinacija melodije , uspona i padova, koji nas usmjeravaju ka završnom moćnom refrenu. Za one kojima je „The Blackening“ omiljeni MH album „Arrows in Words From The Sky“ je „Halo“ ovog albuma. Zaista lijepa i melodična pjesma, ali pjesma koja uspijeva da vas potrese i polomi vam svaku kost u tijelu. Savršena stvar za zatvaranje albuma.

Može se reći da Machine Head na ovom albumu spaja sve, iz svake svoje ere. Tekstovi se, uglavnom na pravi način, dotiču bola, smrti i destrukcije. Muzički, album je groove metal odvrnut na najjače, sa prstohvatom thrasha i progresije. Nažalost, par tekstova je užasno i album, uglavnom zbog dužine, nakon nekoliko slušanja postaje blago jednodimenzionalan.

Na kraju, ovo je izdanje koje je daleko od najboljih albuma ovog benda, ali je isto tako i album koji je višestruko kvalitetniji od svog prethodnika i moguća je naznaka pravca u kom će bend dalje krenuti. Machine Head ruke, uopšte, nisu toliko prazne koliko kaže jedna od pjesama, ali ni kraljevstvo nije toliko veliko i bogato, koliko bi moglo biti.

1. Slaughter The Martyr

2. Choke On The Ashes Of Your Hate

3. Become The Firestorm