Kramer – Hiljadu pitanja (2017)

3.5/5
Izdavač: RnR Records, 2017.
Producent: FatCat Studio
Žanr: hard rock
Trajanje: 32:33

Veterani niške muzičke scene, bend Kramer, sredinom aprila imali su veliku promociju novog albuma “Hiljadu Pitanja” u Domu Vojske u Nišu. Brojne Nišlije su već imale priliku da čuju novi materijal i da iznesu utiske o novom ostvarenju svojih sugrađana, a sada je red i da Balkanrock kaže po koju reč o istom.

Imala sam čast da čujem nešto od novog materijala još pre nego što je pušten u prodaju, i prvo što sam primetila i rekla je da je produkcija brutalna. I dalje stojim iza toga da je FatCat Studio odradio fenomenalan posao.

Muzika kao muzika je klasična domaća rokačina, kao stvorena za ljubitelje motora, piva i kožnih jakni. U prvi mah album me je podsetio na stare dobre dane benda Osvajači. Ono što je očigledno a dobro, jeste to da se odmah čuje šta je kvalitetna svirka, da su to dobri i umešni muzičari, koji toliko godina sviraju zajedno da se čini kao da su naučili i da dišu kao jedan. Ono što mi kvari opšti utisak je to što uopšte nema inovacije. Tekstovi su okej, ali su predvidljivi, svi su ljubavni i potpuno su u “domaći rok” fazonu. Tu bih izdvojila pesmu “Crna kraljica“, koja delimično odskače od šablonskih tekstova. Isto važi i za muziku. Kvalitetno bez ikakve sumnje, ali bez inovacija, čak se i pesme međusobno slabo razlikuju. Za bend koji postoji na sceni više decenija pohvalno je da još uvek drži do svog stila i da ne zalazi u komercijalne vode bilo koje vrste, jedino je, po mom mišljenju, dobro s vremena na vreme ubaciti po koji novitet u priču, jer neki novi klinci dolaze (intended), a na nama ostaje da im približimo kvalitetnu muziku i pokažemo im šta su prave vrednosti, a mislim da nema boljeg načina za to od upoznavanja prvo sa domaćom scenom.

Kao što sam pomenula, svi tekstovi su ljubavni, a tempo muzike je mešavina brzog i sporog, čak i u okviru jedne numere, što mi je bilo vrlo interesantno. Melodičan i razigran album u celini, lako se sluša. Naslovna numera mi se možda najviše dopala, što je potpuno subjektivno mišljenje, a i imajući u vidu da je moj muzički ukus u nekom potpuno drugačijem pravcu, skroz je u redu ne složiti se sa mnom.

Da sumiram utiske, ovo je jedno vrlo vrlo kvalitetno domaće izdanje, sa super vokalom i sa odličnim muzičarima, jedina zamerka je što je sve to nekako već viđeno. Kramer je ime koje ima tradiciju i poštovanje na niškoj i uopšte domaćoj sceni pa ne sumnjam da ovaj, duhom mlad bend, ima još vremena za dobre svirke i možda i neku manju promenu u pozitivnom smeru.

1. Vrati se
  2. Anđela
  3. Odlaziš