4.8/5
Izdavač: Nuclear Blast, 07.09.2018.
Producent: Janne Saksa
Žanr: folk metal
Trajanje: 72.00

Tri godine nakon poslednjeg albuma finski folk metalci Korpiklaani obradovali su svoje fanove novim studijskim albumom Kulkija.

Deseti po redu studijski album Finaca sastoji se od čak 14 pesama na Finskom i ujedno je i njihov do sada najduži (traje 72 minuta). Kulkija je sniman u Sound Supreme studiju u mestu Hämeenlinna u Finskoj. Za produkciju je bio zadužen Janne Saksa, dok je mastering odradio inženjer zvuka Svante Forsbäck koji je već sarađivao sa bendom na prošlogodišnjem Live at Masters of Rock.

Kao većina folk metalaca, i Korpiklaani pevaju na svom maternjem dijalektu finskog, međutim, jezik nikada nije predstavljao nepremostivu barijeru između benda i ljubitelja njihove muzike jer sama boja glasa pevača i muzički narativ stvaraju univerzalnu emociju. Muzika je jedinstveni jezik koji razumeju svi, bez obzira iz kog dela sveta poticali.

Na albumu Kulkija, pored vokalnih bravura Jonne Järvelä, emotivni kostur gradi i Tuomas Rounakari na violini koja često potpuno zna da preokrene zvuk albuma i doda mu eteričnu mekoću. Poslušajte samo “Harmaja” i doomy “Sillanrakentaja” (obogaćenu dečijim horom sastavljenim od dece članova benda) ili instrumentalnu Pellervoinen”. Reklo bi se prilično neobično za bend koji je u mainstream vode napravio proboj veselim i skakutavim pesmama o alkoholu i ispijanju istog sa prijateljima. Izgleda da su momci sazreli i kao ljudi i kao autori i odvažili se na jedno putovanje sačinjeno od različitih priča koje su objedinjene pod nazivom Kulkija (skitnica, lutalica, vagabund koji putuje prelazeći pešaka kilometre i kilometre). No, tu je i nezaobilazna priča o prijatnom danu i pijančenju sa prijateljima “Juomamaa” (probajte samo da ne popijete makar jedno pivo dok preslušavate ovaj album jer autorki teksta to nije pošlo za rukom :) ).

Posebno zanimljiva je Riemu” koja svojim veselim letnjim ritmom pre podseća na neku primorsku melodiju u metal maniru koja vuče na pokret. Dok, recimo, metal momente u Kuin Korpi Nukkuva” razbija harmonika koja na trenutke prelazi u neku vrstu tanga i asocira na obalu koju zapljuskuje penušavo more. Putovanje zatvara elegična “Tuttu On Tie”.

Ako ste se sa radom benda Korpiklaani prvi put susreli nedavno, preslušavajući albume s početka njihove karijere poput Spirit of the Forest (2003) ili Voice of Wilderness (2005), onda će vam Kulkija zvučati neobično i prilično sporo, na momente i tužno. Ali, ako ste odrastali tokom proteklih 15 godina, uz faze ovog benda, Kulkija će vam biti još jedno prijatno muzičko putovanje jer svako od nas je pomalo lutalica.

1. Neito
  2. Korpikuusen Kyynel
  3. Aallon Alla