Korn - RequiemKorn – Requiem (04. 02. 2022)
Izdavač: Loma Vista/Concord
Producenti: Chris Colliew/Korn
Trajanje: 32:36
Žanr: Nu Metal
Ocena: 6,5

Nu metal, vele, nije metal. Nu metal, vele, ne slušaju pravi metalci. Možda. Pravac je nastao početkom devedesetih godina prošlog vijeka i zajedno sa grungeom je „potamanio“ gotovo sve metal žanrove i bacio ih u zapećak. U suštini, predstavlja fuziju groove metala, grungea, hip hopa i funka. Solaža skoro i da nema i gotovo da nisu ni bitne. Umijeće sviranja i virtuoznost takođe, bitan je ritam. Pa, kako je onda ovaj pravac opstao do danas? Lako. U pomenutom periodu se pojavila gomila bendova: Korn, Dope, Mudvayne, Limp Bizkit, Slipknot, Guano Apes, Drowning Pool, P.O.D. i još mnogo drugih.

Ako ćemo pravo, i realno, mali broj ovih bendova je i bio kvalitetan ili je uspio da snimi neki veći broj kvalitetnijih album. Jedan od njih je Korn, pioniri ovog žanra, bend koji i dan danas nekako ostaje relevantan iz te cijele ekipe. Možda zbog toga što im nikad nije bilo strano, ili teško, suočavanje sa sopstvenim unutrašnjim demonima.

Na prvih nekoliko albuma ti demoni su bili zlostavljanje, neprihvatanje, bijes i gnijev podstaknuti raznim psihoaktivnim supstancama. Kasnije su postali malo prefinjeniji i introspektivniji. Album iz 2018. godine „The Nothing“ je pokazao da u njihovom peru i dalje ima dovoljno mastila, poprilično gustog, crnog i otrovnog.

A kakav je Korn – Requiem?

Klasični Korn je i dalje tu, pokazuju da i dalje mogu da nas šamaraju, mada mnogo blaže. „Start The Healing„, „Forgotten“ i „My Confession“ nas vraćaju u zlatno doba benda (kada su snimili „Follow The Leader„, „Issues“ i „Untouchables“ albume), sa masnim gitarama, možda i sa najboljim zvukom u njihovoj karijeri, i raznovrsnim vokalima Jonathana Davisa. To bi, ukratko, bilo skoro sve što se kvalitetom izdvaja na ovom albumu. James „Munky“ Shaffer je diplomirao što se sviranja sedmožičanih gitara tiče, ali se stiče utisak da odbijanje bilo kakvog eksperimentisanja i unošenja nekih inovacija sve vuče malo unazad.

Što se zvuka i strukture pjesama tiče, sve ovo zvuči kao klasičan Korn, samo sa previše produkcijskog uljepšavanja. Vokali su pretjerano jako snimljeni, pogotovo u refrenima, a često se pojavljuju i neki polusynth hookovi koji ne znaju za šta treba da se zakače. Možda najteža stvar za svariti na „Requiemu“ su konstantne tonalne promjene od stiha do stiha, pa opet u refrenu.

Čuje se da se bend trudi da bude što je više moguće heavy, da koriste dosta distorzije, vidi se da pokušavaju da prikažu na najbolji mogući način tugu i bol, ali cijeli album zvuči blago monotono i istovjetno i stiče se utisak da su momci iz benda i previše išli na sigurno. Kao da je sve ovo jedna pjesma od skoro 33 minuta, a ne njih devet. Ray Luizer na bubnjevima radi što je do njega, u svom prepoznatljivom stilu, ali ni to ne pomaže previše da pola albuma zaboravite istog momenta kad prestanete da ga slušate. A malo preko pola sata muzike nije nešto preveliko, pa vidite šta vam ostaje.

Najbolje za kraj

Bar su najbolju pjesmu sačuvali za kraj. „Worst Is On Its Way“ nam donosi ono najbolje od Korna, uz malo akustične gitare i sintisajzera. Davisovi vokali u ovoj pjesmi su najbolji dio ovog albuma. Naravno, ne izostaje ni ono karakteristično „mmm dinga dinga da“, ali sve to bude premalo da ovaj album učini boljim. Možda su mogli da upotrijebe gajde, koje su toliko puta dobro došle i koje su svemu davale neki poseban šmek i tenziju.

Izgleda da su Korn došli u onu fazu kada tri godine pauze nisu dovoljno vremena da se snimi nešto zaista kvalitetno. Za fanove Nu metala „Requiem“ će biti jedan sasvim solidan album. Ipak, previše čista produkcija, monotonost i nedostatak tužnijih i ličnijih tekstova, koji su i odvajali Korn od ostatka čopora, čine ovaj album jednim skoro pa prosječnim izdanjem.

1. Forgotten
  2. Let The Dark Do The Rest
  3. Start The Healing