NaslovnaAutorski članciRecenzijeKings of Leon – When You See Yourself (2021)

Kings of Leon – When You See YourselfKings Of Leon – When You See Yourself
Izdavač: RCA (5.3.2021)
Producent: Markus Dravs
Trajanje: 51:26
Žanr: Indie Rock
Ocena: 6

Naznake da nešto novo stiže. Kako ih dočekujemo? Nespremno. Uglavnom tako. Prihvatimo naznake, dajemo im značenje, vezujemo za njih emocije i posledično projektujemo kako će celukupan novitet izgledati. Ukoliko nam se dopadne, projektujemo veliku stvar, srećnu i lepu vest, dok ushićenje raste. Samo da se pojavi. Onda se pojavi u celosti i shvatate da nije baš onako kako ste zamišljali, projektovali. Blago razočaranje i preispitivanje. Da li ste inicijalne znake loše razumeli ili su oni imali drugačiju svrhu, da zamaskiraju ostatak?

Recimo da se približno ovako može sumirati “When You See Yourself“. Na pravoslavni Božić smo čuli “Bandit“. Tako King Of Leon pesma. Tvrdo, pravolinjski, direktno u glavu. Jared niže bas liniju, Caleb podržava jednostavnim, troakordnim, gitarskim aranžmanom, dižu nas ulaskom u buildup za refren i sa tri odsvirane dirke na klavijaturi uvode nas u refren koji poželite na slušate na loopu. Voleli bismo da obratite pažnu na ta tri tona. Na, na, na. Zamislite pesmu bez njih. Lepota je u malim, jednostavnim detaljima.

U paru sa Banditom, stiglo je i “100,000 People“. Atipično, no zanimljivo. Pulsirajući bas širi napetu atmosferu, koja traje možda i duže nego što uhu prija, ali taman dovoljno dugo da je jako lepo razvodnji refren, koji joj daje epilog, dodatno dočaran klavijaturnim tepisima. Onda ukrug, ispočetka.

Still nothing makes me feel the way you do.

Odlično, čekamo album! Kad izlazi? Petog marta? Ma proleteće.

I proletelo je. “A Wave” je zapljusnuo naše uši i počelo je preispitivanje. Kako smo tako loše razumeli naznake. Gde nestade energija, gde nestade strast. Ovo liči na mučenje, agoniju. Konstanto svetla tačka je Jaredov bas. On uliva nadu da se na osmom studijskom ostvarenju braće Followill imamo još čemu radovati. Zato brzo na “Golden Restless Age“. Na takav Kings Of Leon smo navikli. Tvrda linija sa Nathanovom podlogom, koju Matthew preseca gitarskim minijaturama. Međutim, kada ova numera treba da poleti, ona se surva u žbunasti refren i uplete svoj propeler. Je l’ moguće da se sto hiljada ljudi i jedan Bandit trenutno davi u ravnoj, nepotrebno dugačkoj liniji nazvanoj “Supermarket“? Menjajte nešto, ne može ovako.

Akustika! Melanholija, lepo. Tu su “Claire & Eddie“. Instrumentalni aranžman je u službi atmosfere. Lepše doprinosi melanholiji koja se čini da prožima ceo album. U pojedinim pesmama čini se da je žica pogođena, kao u “Fairytale“, a negde deluje potpuno omašena, kao u pesmi “Echoing“.

Na kraju preispitivanja, možda i nije do nas. Braća Followill ulaze u mirne godine i možda je prirodno da ovako zvuče, a da u naznakama žive onaj stari pravolinijski Kings Of Leon gruv. Razumljivo i opravdano. Dosta je već iza njih. Pokušaj pravljenja atmosferičnog albuma nije najbolje prošao, zato su “Bandit” i, recimo, “Stormy Weather” pesme koje ostaju lako upamćene. Deluje da je atmosfera koju su hteli da prenesu bila potištenost ili pak dosada u njihovom slučaju. Međutim, čuje se da iz tako pasivnog stanja ne može nastati ništa aktivno i dovoljno kvalitetno. Drama rađa velike uspehe i neuspehe, u zavisnosti od sposobnosti muzičara da dramu prenesu. Ovo ostvarenje je, celokupno gledano, ravno, prosečno. Možda je najbolji trenutak u prenošenju atmosfere album imao u toku “Time in Disguise“. Možda.

Nemojte pogrešno razumeti, nije ovaj album loš, ali nije ono što smo očekivali. Ko voli KOL pronaći će i u ovih jedanaest numera svoje emocije, razmišljanja i atmosferu, stopiće se i zavoleti i ovaj album. Tako je to kad volite bend. Slušate i najlošije ocenjena izdanja i tražite nešto lepo samo za sebe, da li su to ona tri tona, bas linija ili vokalna melodija, to je već na slušaocu. Kada pronađete ono što ste tražili, velite, pa dobro, nije ovo loše toliko, biće bolje.

Na neutralnijima je da sačekaju još jednu KOL rundu (Another Round), a ona će možda biti za Gremmyja (Oskara).

1. When You See Yourself, Are You Far Away
  2. The Bandit