Johnny Marr – Call The Comet (2018.)

4.0/5
Izdavač: New Voodoo Records, 16. 6. 2018.
Producent: Johnny Marr
Žanr: Indie Rock
Trajanje: 57:52

Poznati britanski gitarista, tekstopisac i pevač Johnny Marr, većini poznat kao osnivač i gitarista kultnog benda The Smiths, objavio je svoj treći solistički studijski album “Call the Comet”. Marr je kroz godine uspevao da ostane muzički veoma svež prativši modernu scenu i krećući se po mnoštvu novih bendova (Modest Mouse, The Cribs…).

Pozivajući kometu na svom novom albumu ostao je rifovski i harmonijski jednostavan, dok je svo svoje iskustvo usmerio ka aranžmanima i vokalnim rešenjima. Komercijalni indi-pank izbija iz svih pora ovog albuma i stvara savršen sklad bunta i protesta s jedne strane i razigranosti i raspevanosti s druge. “Hey Angel”, “Rise”, “The Tracers”, “My Eternal” i “Bug” savršeno pokazuju ovaj odnos koji slušaoca drži neprekidno animiranim i u iščekivanju novih zanimljivih preokreta u pesmama. Ipak, traka u kojoj se pokazuje sva veličina i kvalitet ovog albuma je “Spiral Cities”, gde se naizgled nespojivi delovi izuzetno osmišljenim prelazima prelivaju jedni u druge, a kada bi vam ih neko zasebno pustio, rekli biste da su iz potpuno drugih pesama.

Za ljubitelje Smithsa na albumu će se svakako istaći pesme “Day in day out” i “Hi Hello”. Ove dve kompozicije na trenutke i preterano liče na ono što je radio sa Morriseyem. U prvoj pesmi je muzika ta koja najviše dovodi do izjednačavanja sa The Smiths, dok ćete u drugoj, uprkos tome što sve glavne vokale izvodi Marr, uporono čuti glas najvećeg vegana alternativne muzike.

Po svojoj atmosferi na albumu se ističe pesma “Actor Attractor”. Dosta mračnija i većinom oslonjena na sintisajzer i ponavljajući ritam elektronskih bubnjeva koji zvuče kao da su izašli sa albuma nekog post-punk/gotik benda osamdesetih. Iako ovi instrumenti nose celu pesmu, povremeni uleti električne gitare i horskih vokala čine je atraktivnijom i ne dozvoljavaju da se umorite od ovih ponavljanja. Takođe instrumentali koje Marr ubacuje, prepuni su efekata i više su neka vrsta ukrasa u službi pesme nego što su zasebne gitarske solo deonice.

Johnny Marr nije ovde izleteo s nekom preterano hitičnom niti genijalnom pesmom, ali nam je pružio jednu ploču na kojoj se oseća sva njegova uznemirenost i želja da se buni protiv mnogih osobina modernog života i čoveka u njemu, a da to radi bez ikakvih preterano agresivnih zvukova. Njegov bunt je iskren i pokazuje nam večiti sukob između nihilističnog pomirenja i volje pojedinca da i dalje traga za onim što je bitno.

Svi koji vole bilo koji pravac u modernoj rok muzici teško da će s negodovanjem odbaciti ovako šarenolik, dobro upakovan, prepun iznenađenja, a opet tako minimalistički album nabijen nemaskiranim emocijama.

1. Rise
  2. The Tracers
  3. Hey Angel