Naslovna Autorski članci Recenzije John Frusciante - The Empyrean (2009)

John Frusciante – The Empyrean
Izdavač: Record Collection ( 20.1.2009.)
Producenti: John Frusciante
Trajanje: 54:18
Žanr: Eksperimentalni rok, ambijental

Džon Frušante, gitarista Red Hot Chili Peppers-a, izdao je 20. januara svoj deseti studijski album pod imenom “The Empyrean“ kojim je predstavio sopstvenu koncepciju raja.

Ime “Empyrean“ potiče od latinske reči empyreus koja označava najviše mesto u raju, a Frušante ga je najverovatnije preuzeo iz Danteove „Božanske komedije“ i u sklopu sa svojom sopstvenom filozofijom pretočio u svoj novi konceptualni album. Gitarista je uspeo potpuno da razdvoji svoj solo rad od RHCP-a, a na ovoj ploči radio je pune dve godine ne bi li stvorio muzički kompletnu tvorevinu. Na albumu gostuju muzičari Džoš Klinghofer, Fli, Džoni Mar, Sonus kvartet i drugi. “The Empyrean“ počinje gitarski-dominantnim instrumentalom “Before the beginning“, ali na veliko iznenađenje jedna je od retkih numera na kojima je ovaj instrument prisutan. Frušante je svu pažnju posvetio pevanju a sviranje je prepustio gore pomenutim gostujućim muzičarima. Klavijature su najistaknutiji instrument koji često pravi efekte karakteristične za period nastanka elektro-ambijentalne muzike. Džonov glas je prelep, čist i daleko razumljiviji nego na ranijim izdanjima. Tekstovi pa i samo pevanje deluju jako iskreno, kao da dolaze pravo iz muzičarovog srca. Na albumu su se uz ambijentlne deonice odlično uklopili hor i žičani aranžmani.

“The Empyrean“ je lagano, opušteno i zrelo izdanje Džon Frušante koje kroz deset pesama predstavlja svog autora u ruhu pravog umetnika.

1. “Before the Beginning” 9:09
2. “Song to the Siren” 3:33