-

Naslovna Autorski članci Recenzije In Flames - I, the Mask (2019)

In Flames – I, the Mask (2019)

Ivana Božić
Funkcija: Urednik/ Šef dopisništva za Niš Sebe vidi kao: Čupavo piskaralo večito zaljubljeno u muziku, knjige i stripove. Moto: Mora čovek u sebi nositi haos, da bi mogao roditi treperavu zvezdu.

Predstavnici geteborške škole metala, nakon tri godine, objavili su novi studijski album “I, the Mask“, trinaesti po redu u svojoj bogatoj karijeri. Evidentno neopterećeni zaostavštinom iz prvog perioda svoje karijere, tokom devedesetih godina XX veka (The Jester Race, Colony, Clayman…), In Flames dalje hrabro istražuju granice kreativnosti i muzike u okviru svog žanrovskog opredeljenja, modernizujući svoj zvuk. Iako su članovi benda duboko zašli u četrdesete i zrelije pristupaju samom stvaralačkom procesu, u osnovi njihovog muzičkog identiteta zauvek će biti utisnuta dihotomija melodije i agresije.

Kao i prethodno studijsko ostvarenje benda “Battles” i album “I, the Mask” sniman je u losanđeleskim West Valley studijima pod producentskom palicom Howarda Bensona. Ovaj multiinstrumentalista i muzički producent poznat je i po saradnji sa bendovima: Sepultura, P.O.D., My Chemical Romance, Santana… Zato i ne čudi što In Flames na trenutke zvuče više američki nego evropski. Za miks je bio zadužen Chris Lord-Alge (Cheap Trick, Linkin Park…) a za mastering Ted Jensen (Pantera, Eagles, Guns N’ Roses).

Tokom perioda nastanka i snimanja albuma, In Flames su pretrpeli i kadrovske promene. Dugogodišnji vokal Anders Fridén, gitarista Björn Gelotte, i ritam gitarista Niclas Engelin sada rade sa novom ritam sekcijom – basistom Bryce Paul-om (koji je zamenio Peter Iwers-a) i bubnjarem Tanner Wayne-om (koji je zamenio Joe Rickard-a).

Posmatran kao celina, “I, the Mask” po zvuku je najbliži prethodnim ostvarenjima benda poput “Battles” i “Sounds of a Playground Fading”. Album otvara “Voices”. Nakon dugog, dramatičnog uvoda, otkriva se onaj prepoznatljivi In Flames zvuk. Iako su se tokom godina usavršili i umirili, još uvek su sposobni da kroz svoju muziku pruže i dosta brutalnosti. Najbolji primer za to je naslovna “I, the Mask” koja je dopadljiva fanovima iz bilo kog perioda benda. U sličnom maniru je i “Burn”, dok, po zvuku prelazne, “I Am Above” i “(This Is Our) House” lagano pripremaju za potpuni zaokret ka mirnijim i harmoničnijim pesmama na albumu koje odlikuju clean vokali i dopadljive gitarske deonice, čak i akustični momenti potpomognuti jedva primetnim klavijaturama. Među pesmama ovog tipa su “Follow Me” sa akustičnim početkom koji dira direktno u srce, ali i osećajna balada “Stay with Me” koja zatvara ovaj album. Preslušavanjem celog albuma stvara se dilema na šta pre obratiti pažnju, da li na Andersove glasovne bravure ili na prelepe gitarske deonice. Slušanjem “We Will Remember” zatvorenih očiju gotovo da osetite da ste tog trenutka ispred bine, dok uz “In This Life” u refrenu prosto počnete da pevate tercu Andersu.

Na albumu “I, the Mask” više nego ikada do sada se oseća koliko je Anders Fridén razvio svoj glas. Časovi pevanja tri puta nedeljno omogućili su mu da dosegne više oktave bez muke ali i da proširi sam opseg svog glasa. Zapravo, na ovom albumu konačno ga možemo čuti kako stvarno peva u opsegu od ranjivog preko harmoničnog do prepoznatljivog In Flames stila.

Kada su krenuli sa pisanjem materijala za album “I, the Mask”, članovi In Flamesa želeli su da on bude ličan, da se, svako ko ga bude preslušavao, na neki način pronađe u njemu. Tematski, pesme sa albuma predstavljaju socijalni komentar sveta uhvaćenog u mrežu izolacije i usamljenosti, zbog načina na koji je tehnologija potkopala našu potrebu za istinskom ljudskom povezanošću. Jer, umesto da se povezujemo, mi se međusobno delimo u grupe i grupice noseći maske iza kojih skrivamo težnju da budemo bolji.

Bili poštovalac ranijih radova In Flamesa ili ovih novijih, otvorite oči, udahnite duboko, zaronite u novu transformaciju i iskusite kako izgleda dostizanje zdravog nivoa muzičke zrelosti jednog benda.

1. Voices
  2. I, the Mask
  3. Call My Name