Hyprocrisy WorshipHypocrisy – Worship (26.11.2021.)
Izdavač: Nuclear Blast
Producenti: Peter Tagtgren
Trajanje: 50:27
Žanr: Melodic Death Metal
Ocena: 8,5

Švedska je, uz Finsku, zemlja sa najviše bendova iz melodic death metal žanra i zemlja iz koje dolaze i neke od najvećih grupa istog u istoriji: Entombed, At The Gates, Dark Tranquillity, Amon Amarth, Arch Enemy, itd. Jedan od tih bendova je i Hypocrisy, najstarije muzičko čedo jednog od najživljih i najaktivnijih metal mozgova – Petera Tagtgrena (osnovao još i Pain (Industrial metal) i koosnivač je Lindemanna (isto Industrial metal)), a pored toga je svirao još u oko ko zna koliko bendova i producent je na još duplo više albuma. Hypocrisy je počeo sa radom 1991. godine, po Peterovom povratku iz SAD-a, i na prva dva-tri albuma su svirali čisti death metal koji je bio poprilično repetitivan. Nakon trećeg albuma ,,The Fourth Dimension’’, Peter se odlučuje za nešto melodičniji i atmosferičniji pristup i bend počinje sa sviranjem čistog melodic death metala. Samim tim i tekstovi se mijenjaju, pa se tematika više ne vrti oko okultnog i antireligijskog, već je usmjerena na paranormalno, vanzemaljsko i slične teme.

,,Worship je trinaesti studijski album ovog benda i izašao je poslije dugih osam godina čekanja. Prethodni album ,,The End Of Disclosure’’ je izašao 2013. i bio je blago razočaranje za fanove bendova. Stoga, očekivanja vezana za ovaj album su bila dosta velika, ali je trebalo biti i oprezan jer se već na albumu ,,F&M’’ od Lindemanna (album iz  2019), gdje je Peter odsvirao sve instrumente, mogao čuti blagi zamor materijala i bezidejnost.

Album počinje sa istoimenom pjesmom i jednom od boljih na ovom albumu. Taman kad pomislite da je intro previše miran i da traje predugo, dešava se fantastičan breakdown i razaranje počinje u najboljem Hypocrisy/At The Gates maniru, sa prepoznatljivim Peterovim vokalom. ,,Chemical Whore’’ živi od sporog ritma i sumorne atmosfere, a Peterov vokal se navlači kao crni oblak i zaokružuje mračno raspoloženje koje ova pjesma nosi. Definitivno jedna od najboljih stvari na albumu.

,,Greedy Bastards’’  djeluje kao divlja pjesma, dosta dobro držana pod kontrolom i obuzdana taman toliko, pa da ne bude ni previše heavy niti previše melodična, već da vas konstantno tjera na umjereni headbanging. ,,Dead World’’ kreće sa baražnom vatrom na gitarama i Tagtgrenovim vriskom koji ne čujemo prečesto, bar ne sa ovolikim intenzitetom. Ostatak pjesme nosi sjajna bas gitara maestra Mikaela Hedlunda.

,,We’re The Walking Dead’’ je sporo, melodično i teško čudovište, koje uništava sve pred sobom. Klavijature se ovdje čuju više nego na ostatku albuma i podižu atmosferu na nivo veće okrutnosti i depresije. ,,Brotherhood Of The Serpent’’ je nešto brža od prethodne, bubnjevi su stavljeni u prvi plan, ali je pjesma (do poslednje trećine) blago dosadna i repetitivna. Možda i jedina pjesma sa ovog albuma koju je dosta lako zaboraviti.

,,Children Of The Gray’’ je izuzetno atmosferična stvar, sa naglašenim ,,vibracijama’’ koja dosta podsjeća na period iz druge polovine devedesetih godina prošlog vijeka, kada je bend snimio ,,Abducted’’ i ,,The Final Chapter’’ albume. ,,Another Day’’ pravi zaokret i vraća nam brže i agresivnije lice Hypocrisya. Ovo je najbrža i najžešća pjesma na albumu (a možda i na poslednjih 4-5 albuma), koja i pored sve te žestine ostaje veoma melodična.

,,They Will Arrive’’ je još jedan raznosač bubnih opni i najverovatnije najbolja pesma na albumu. Zadržava heavy momentum albuma kombinujući brze i tehničke rifove sa sjajnim bas bubnjem i zlokobnim vokalima. ,,Bug In The Net’’ nas polako sprema za kraj albuma i smiruje situaciju svojim tužnijim tonom. Druga pjesma na albumu koja ne zvuči ništa specijalno, mada je nešto bolja od ,,Brotherhood Of The Serpent’’. ,,Gods Of The Underground’’ vraća brži tempo, posebno na bubnjevima, i zaokružuje kompletnu priču na dosta dobar način.

Produkcija albuma je maestralna, čista i ujednačena. Naravno, drugačija ne može ni biti, jer je Peter čovjek koji je sredio, izmiksao i spakovao, bukvalno, na stotine albuma iz svih mogućih metal žanrova. Krajnja ocjena je ovakva kakva je iz prostog razloga što na ,,Worshipu’’ ne čujemo ništa novo i revolucionarno. Sa druge strane, što se tiče melodic death metala ovo je jedno odlično izdanje, gotovo remek djelo, i definitivno jedan od boljih albuma prethodne godine, što se tiče kompletne metal scene.

1. Worship
  2. Chemical Whore
  3. Greedy Bastard