H.C.Z. – Pijem hard core
Izdavač: Samizdat, 6. 7. 2021.
Producent: Elio Rigonat
Trajanje: 24:38
Žanr: Hard core
Ocena: 6

Prevaljena je i ta unapred izazovna 2021. godina, već smo je sumirali i sastavili listu najboljih regionalnih albuma. Kako ne bi fokus ostao samo u tom, uslovno rečeno, mainstream delu scene, red je da se prisetimo značajnih izdanja iz drugog plana, tj. andergraund i beton liga scene, odnosno scena. Upravo zbog lokalnog karaktera benda H.C.Z. i albuma u kome ne postoje pretenzije ka širem auditorijumu, „Pijem hard core“ nismo razmatrali za top liste, ali ga moramo rekapitulirati iz značaja šireg od pukog broja pregleda i lajkova koji su ovde apsolutno nebitni.

H.C.Z. je zaječarski, ili još zvučnije rečeno, vlaški odgovor na kultni bend Brujeria, doduše neka nadrealna varijanta sa Deponijom na vokalu i vlaškom magijom mesto pejotla. Zahvaljujući tematici pesama i tekstovima ulaze u isti koš sa sićevačkim pivopijom, bez obzira na to što su u muzičkom pogledu blago diferentni. Zapravo, najveća sličnost je u  produkciji sa nakucanim bubnjevima i uga-buga vokalima, ali ovo zapažanje ne nosi ni negativnu ni pozitivnu konotaciju; takav je andergraund i bez toga nijedna scena ne postoji suštinski. Na kraju, da se to ne računa mi ne bismo panka imali u petnaest godina između „Paket aranžmana“ i Eyesburna. Čik zamerite nešto, recimo, Vujinoj produkciji iz studija Češnjak.

Kao prvo, hajde da napravimo presek i kažemo za koga nije H.C.Z. Nije za ljude koji ne vole Deponiju, Jorgovane i slično. Nije za one ljude koji gledaju preko na Ostrvo ili Novi svet u potrazi za trendom.

H.C.Z. pravi muziku za sve koji ne idu u kafanu da piju kafu sa drugarima, za one kojima su kraft piva precenjena i „znaš li ti koliko je to litara zaječarca“. To je muzika za sve koji mešaju rakiju sa pivom i Šemsu sa pankom. To je i pank i metal i hardkor i narodnjak i šta sve ne za narodske ljude iz provincije koji ne mare za lepotu stiha već za masnoću distorzije koja sama govori „burek je samo s’ meso“. Za svu sirovinu brdovitog Balkana koja bolesti leči i sprečava rakijom. Naposletku, H.C.Z. je namenjen svima koji su ikada posle fajronta uvošteni zalegli na javnoj površini negde između kafane i kuće.

Naravno, postoji izvesnost da vam se ovo neće dopasti sve i da ispunjavate uslove za uzorak iz prethodnog pasusa, i ovome se svašta može zameriti. Poezija jeste plitka i više provaljena nego duhovita; intenzitet vokala kao iz najteskobnijih trenutaka u toaletu, produkcija kao što smo rekli soc i bubanj programiran tačno kao nijedan bubnjar koji voli da cugne, ali se Elio Rigonat potrudio da izniveliše buku, oživi i upristoji zapis. Bože, kakav li im je tek demo? Mogli bismo ovako do prekosutra, ali bi tema bila u startu promašena, jer ako postoji nešto što povezuje očigledno različite žanrove zastupljene u atmosferi albuma, to je jednostavno treš i kroz drugačiju prizmu se mora posmatrati da bi se pronašla suština.

Suština je u pesmama, a na ovom albumu imamo tih jedanaest minijatura koje tematski zaokružuju naslov albuma do te mere da ga hrabro možete proglasiti i konceptualnim. Jer, sve u njemu i jeste red alkohola, pa red šutke. Zato valja i početi sa naslovnom numerom „Pijem hard core“ , a ne bi bilo pogrešno krenuti ni sa „Visokom građom“ , kao crossover par ekselans i možda najozbiljnijom numerom.

U stvari, odakle god da se krene sačekaće vas solidnost Madballa, agresija Brujeriae i ambijent Sepulture nakalemljeni na palanački mentalitet za koji treba malo tolerancije da se (auto)parodijski momenat razdvoji od krljaže. Jednom kada se prođe ta barijera, nijedna pijanka vam neće proći bez La Migra „Rakije“ i SMF-ovske „Fajront“ . Kada je tako žustro izleteo taj HC iz skraćenice benda, ostala je samo numera o šopskom šmekeru da zakuca i to nedostajuće Z, pa smo pride dobili i „Bugarina za zeta“.

Ono što možemo proceniti i zaključiti jeste da album u potpunosti predstavlja ono za šta se H.C.Z. izdaje, pitanje je samo koliko će se to dopasti ljudima, što unutar a što izvan ciljne grupe. Jedno je sigurno, drži prosek i ravnotežu unutar scene i žanra po količini masti, krtine i rakiještine, na šta smo inače i navikli od HC bendova. Samo tvrdo i direkt u meso!

1. Moz Pit (Intro)
  2. Smrt Tvoja
  3. Burek je samo s meso