NaslovnaAutorski članciRecenzijeGreta Van Fleet - The Battle at Garden’s Gate (2021)

Greta Van Fleet – The Battle at Garden’s Gate (2021)

Greta Van FleetGreta Van Fleet – The Battle at Garden’s Gate
Izdavač: Lava/Republic (16. 4. 2021)
Producent: Greg Kurstin Trajanje: 63:32
Žanr: Rok
Ocena: 8.5

Iako su se oformili još (davne) 2012, grupa Greta Van Fleet se na muzičkoj sceni zvanično pojavljuje posle potpisivanja ugovora sa produkcijskom kućom Lava Records tek 2017, prokrčivši sebi put u vode mejnstrima debi-singlom “Highway Tune”. Brojne nagrade i veliki odziv na mlađahni rok novitet su sa sobom doneli i Ali Ekspres Led Zep etiketu zbog zvuka, estetike i poluplačnog vokala. Mada su Plant i mnogi fanovi Zeppelina dali svoj blagoslov za doslednog naslednika, ovo poređenje ih je intenzivno pratilo kroz EP-jeve “Black Smoke Rising” i From the Fires“, a nešto manje i posle prvog dugometražnog studijskog albuma “Anthem of the Peaceful Army” iz 2018.

Nakon četiri uspešna singla i kriptične simbolike po društvenim mrežama, i to u taktičkim intervalima na kašičicu, Greta Van Fleet servirala je 16. aprila iščekivani drugi studijski album. Trojica braće (i komšija) iz Mičigena, tokom pandemije su nastupe prilično glatko zamenili radom u studiju, sumirajući dotadašnje vreme provedeno na turnejama u svojevsnoj odi fanovima – propratnim spotom za prvi singl “My Way, Soon“. Vokalna ispevavanja širokog lestvičnog raspona praćena oduženom instrumentalnom solažom pred kraj “Age of Machine” predstavila su obrazac koji će se najviše preplitati kroz ceo album, a poslednji singl “Broken Bells” dao je najreprezentativniju uvertiru u ono što se može očekivati od “The Battle at Garden’s Gate“. Smenjivanje dramatičnih epopeja i melodramatičnih balada se konceptualno nadovezuje na ideju i zvuk prethodnika, mada se može činiti kao instrumentalno razvodnjenije i generalno zvukom manje smelije.

Od, opadajućim redom, žustrijih “Built by Nations“, “Caravel” i “The Barbarians” preko melanholične “Tears of Rain” pa do, poput Queenove “Innuendo“, meditativno-himnične “Stardust Chords“, pevač Josh Kiszka, zaista, kako kaže u jednom intervjuu, na ovom albumu svira vokale i definitivno posvećeno radi na tome da ne ostruže i izgubi glasnice, već da samouvereno barata svojim izabranim instrumentom. Upravo zbog ovoga, lirička ezoterija povremeno čudno uvijena biblijskom simbolikom nije prvo što čujete, ali se ova opštost mitova može svakojako tumačiti, iznova se dokazujući kao dobro i privlačno tlo za dalje stvaranje. Mesta slabijih karika zauzimaju “A Trip to Light Fantastic” i “Light My Love“, koje se gube kao manje zanimljive verzije “horskih marš” pesama i “Heat Above” kao jedina pesma s ljubavnom tematikom među singlovima. Može biti da je ovo efekat prezasićenja o mama pesmama sa početka stvaralaštva, ali durske serenade dosta odskaču od raspoloženja masovnog hodočašća koje indukuje ostatak albuma.

The Battle at Garden’s Gate” sa prigušenom psihodelijom sintova umesto izražene bas linije istovremeno zvuči dosledno i nekako poznato i podrazumevano, koliko i drugačije od manira pređašnjeg albuma. Završnica “The Weight of Dreams” od progerskih zamalo deset minuta jedina van fokusa stavlja vokal, dajući albumu “The Battle at the Garden’s Gate” dramski rasplet i kraj taman dovoljno otvoren za buduća preusmerenja. Izvesno je da će sve pesme sa albuma dobiti i lajv verziju na zvaničnom YouTube kanalu benda, što je utešna kompenzacija do povratka živih nastupa, ali i svojevrsna potvrda utiska da je album osmišljen i produciran sa namerom da zvuči kao koncertni snimak.

Neminovno je da mnogima ovo još uvek nije, a ni nema potrebe da bude zadovoljavajuć iskorak ka originalnosti i iskonskom kvalitetu (šta god to u muzici i umetnosti bilo), ali stoji da, kako navodi i eponimna gospođa Gretna, “iako to nije moj tip muzike, podržavam momke i smatram da su veoma talentovani”.

1. Heat Above
2. My Way, Soon
3. Broken Bells