Crowbar – Zero And BelowCrowbar – Zero And Below (04.03.2022.)

Izdavač: MNRK Heavy

Producenti: Duane Simoneaux

Trajanje: 42:43

Žanr: Sludge Metal

Ocjena: 8

Po čemu je poznata Luizijana? Neko će reći po nepreglednim močvarama. Neko drugi će reći da je to jedina država u SAD koja se sastoji od parohija (sve ostale su sastavljene od okruga). Onima koji prate muziku, prva asocijacija na Luizijanu će biti blues, jedan od najpopularnijih muzičkih pravaca svih vremena, nastao u drugoj polovini 19-og vijeka. Oni sa malo drugačijim, i tvrđim, ukusom za muziku reći će da je Luizijana dom benda Crowbar, sastava koji je uz Eyehategod, Down i Acid Bath zaslužan za jedan metal pravac.

Kombinovanjem sporog, tihog i deprimirajućeg doom zvuka sa žestinom i brzinom hardcore punka, uz pesimistične tekstove, koji govore o patnji, bijesu prema društvu i politici, ovi bendovi su „izmislili“ sludge metal. Svako će, sa pravom, izdvojiti neki od nabrojanih bendova kao onaj pravi, ultimativni, sludge bend, ali se, nekako, Crowbar najviše izdvaja. Ne toliko kvalitetom, svi ovi bendovi su sjani, koliko time da su najredovniji u izbacivanju nove muzike.

Doduše, njihov dvanaesti po redu studijski album „Zero And Below“ je izašao poslije šest godina, što je i najduža pauza u njihovoj karijeri. Ali, vrijedilo je čekati, jer ovdje ima dovoljno sparine, težine, gliba, vlažnosti i blata Luizijane, pa će svaki fan sludge metala biti zadovoljan onim što čuje. Znači, klasični Crowbar. Što je odlično!

Ako nešto nije pokvareno – ne treba ga ni popravljati!

Kirk Windstein i ostatak ekipe ne mijenjaju formulu i ona više od 30 godina daje rezultate. Prva numera na ovom albumu „The Fear That Binds You“ razbija glave i krca kosti sa rifovima za koje su zaslužni Kirk i Matt Brunson, i postaje, kao i veliki broj prvih pjesama na Crowbar albumima, nešto što će obavezno biti dio live seta. U taj koš mogu da idu i „Chemical Godz“ i „Her Evil Is Sacred„. Ovo je stari dobri, svima poznati, kao tuč težak i spor Crowbar.

Malo iznenađenje predstavlja „Bleeding From Every Hole„. Za ovu pjesmu možemo reći da je hardcore kakav bi bio po Crowbar definiciji i standardima. A i bas Shanea Wesleya daje posebnu snagu ovoj pjesmi. Naravno, zadnja, i naslovna, pjesma se takođe može svrstati u kategoriju highlightsa. Melje, raznosi i unosi određenu dozu nervoze i uznemirenosti u slušaoca. Možda je nisu trebali ostavljati za sam kraj albuma, ali ovako, vjerovatno, ostavlja i najjači utisak.

Crowbar „Zero And Below“ – dobre i loše strane

Pored karakteristične svirke i umijeća pisanja melanholičnih, ljutih, tužnih i direktnih tekstova, produkcija je još jedna stvar koja je za pohvalu na ovom albumu. Što se ne može reći za veliki broj metal bendova danas. Sve je čisto, ali nije previše čisto. Tačno možemo da čujemo i prepoznamo svaki instrument i ko šta od članova benda radi, a opet, sve je dovoljno „zaprljano i masno“ (ipak smo u Luizijani, zar ne?). Još jedna sjajna stvar je što tačno ne možemo ni da procijenimo šta je to što nas tjera na headbanging dok slušamo „Zero And Below“. Nekad su to gitare i rifovi, nekad sjajno brundanje basa, nekad sjajni bubnjevi… Nekad sve zajedno.

Pored svega što je dobro, ne može se izbjeći ni par zamjerki. Mada, to je sve, manje-više, nešto što je i karakteristično za Crowbar. Iako na ovom albumu nema loših pjesama, ovo je klasični sludge metal u kojem nema previše raznovrsnosti i inovacija. Tako ni ovdje nema previše razlike ni što se samih pjesama tiče, a ni razlike u odnosu na neke njihove albume od ranije.

Je li „Zero And Below” bolji od „Time Heals Nothing„, „Obedience Through Suffering“ i „Crowbar“ albuma? Nije. I teško da će Crowbar ikada snimiti nešto bolje od ta tri albuma. Ali je, isto tako, i novo poglavlje u njihovoj knjizi, koje je i više nego dobrodošlo. Kao što rekosmo na početku recenzije – ako nešto radi kako treba, nije potrebno popravljati. Malo inovacija ili promjena ritma bi bila lijepa stvar, ali ako se točak super vrti i kotrlja i bez toga, neka ga.

1. The Fear That Binds You
  2. Her Evil Is Sacred
  3. Confess To Nothing