Courtney Barnett – Tell Me How You Really Feel (2018)

4.1/5
Izdavač: Mom + Pop Music, 18. 5. 2018.
Producent: Courtney Barnett, Burke Reid, Dan Luscombe
Žanr: indie rock, alternative rock
Trajanje: 37:16

Nakon sjajnog singla „Pedestrian at Best“ i ništa lošijeg debi albuma iz 2015. godine „Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit“, bilo je jasno da je Australka Courtney Barnett još jedno ime na indie rock sceni vrijedno praćenja. Zato smo objeručke prihvatili i album „Lotta Sea Lice“ (2017) koji je snimila s Kurtom Vileom, a sada je pred nama i njen drugi studijski album – „Tell Me How You Really Feel“.

Otvara ga pjesma „Hopefulessness“ za koju je Courtney u jednom intervjuu rekla da je zapravo trebala biti posljednja na albumu, no ovako album započinje negativno, a završava optimistično uz „Sunday Roast“.

Australska muzičarka u nekoliko pjesama izražava ljutnju, a posebno je ogorčena patrijarhatom. U „Nameless, Faceless“ parafrazira kanadsku književnicu i aktivisticu Margaret Atwood, najpoznatiju kao autoricu distopijskog romana „Sluškinjina priča“. Riječ je o citatu „Men are afraid that women will laugh at them; women are afraid that men will kill them“ za koji Courtney kaže kako ga je pročitala u nekom članku ne znajući tko je to izrekao, a i za Atwood je čula tek kada je pogledala adaptaciju spomenutog romana. Budući da je u toj rečenici pronašla snažnu pouku, iskoristila ju je i napisala stihove:
„I wanna walk through the park in the dark
Men are scared that women will laugh at them
I wanna walk through the park in the night
Women are scared that men will kill them“.

Album je većinom mračan i melankoličan, ironija i sarkazam i dalje su sastavni dio njezinih tekstova, a tu je i sposobnost da neke teme tisuću puta ispjevane učini svježima, kao što to radi u „Need a Little Time“ kada pjeva o ljubavnim vezama. Moj favorit je „I’m Not Your Mother, I’m Not Your Bitch“, kaotična pjesmica koja ne traje ni dvije minute, gdje se čuje Courtneyno karakteristično recitiranje na početku, čvrste gitare i prepoznatvljivi stav. Ne treba zaobići ni „City Looks Pretty“, „Help Your Self“, „Sunday Roast“, sve redom pjesme vrijedne slušanja.

Courtney ovim albumom još jednom dokazuje da ima što reći (pa makar i na svoj crnohumorni način), da se vrlo dobro hvata u koštac i s nešto težim temama, da u društvu ljevorukih gistaristica itekako ima što pokazati i da i budući album možemo nestrpljivo očekivati. Uz to, Cortney definitivno ima sposobnost stvoriti album koji ćete vrlo rado pustiti u različitim prilikama, bilo da putujete, bilo da odlučite prošetati dok vam „Tell Me How You Really Feel“ izlazi iz slušalica, bilo da vam treba nešto što će vas podići dok obavljate dosadne kućanske poslove ili da vam treba soundtrack dok radite…

Popis pjesama:
1. Hopefulessness
2. City Looks Pretty