-

Naslovna Autorski članci Recenzije Coma Alliance – Weapon of Choice (2018)

Coma Alliance – Weapon of Choice (2018)

Bilo je samo pitanje vremena kada će Edrijen Hejts (Adrian Hates) i Torben Vent (Torben Wendt), frontmeni nemačkih bendova Diary of Dreams i Diorama, udružiti snage i podariti ljubiteljima dark vejv i elektropop muzike zajedničko izdanje.

Nakon više od dve decenije poznanstva i uzajamnih gostovanja na albumima i koncertima, turneja Diary of Dreams i Diorame 2016. godine, pod nazivom „Coma Alliance“, bila je praktično uvod u snimanje albuma udruženim snagama. Prvenac zajedničkog benda Coma Alliance pod nazivom „Weapon of Choice“ izašao je sredinom novembra 2018. godine. Po rečima Torbena Venta, sam naziv proističe od stanja sopstvene nemoći usled suočenosti sa mnogim društvenim, medijskim i političkim događajima, ali i iz neke vrste letargije i potrebe za potpunim mirom i odvajanjem od ubrzanog sveta.

Iako se svakom fanu i potencijalnom novom slušaocu nameće pitanje da li i koliko ovo izdanje liči na prethodni rad oba autora, „Weapon of Choice” svakako nije eksperiment odsečen od korena i odvojen stvaralaštva matičnih bendova. Ovo izdanje u dobroj meri slušaoca na tu činjenicu neumitno podseća, ali nudi i sasvim nove aspekte. Album odlikuje tonalna svestranost i multikoloritnost, dok se glasovi Torbena, koji je vodeći u većini pesama, i mračniji Edrijenov u pozadini savršeno harmonizuju. To i nije iznenađujuće, jer svako ko je čuo Diary of Dreams album „Alive“ ili pogledao video verziju „Nine In Numbers“, zna koliko nadopunjuju jedan drugоg. Iako nije moguće, niti je potrebno utvrđivati, koliki je pojedinačni učinak Hejtsa ili Venta, upućeniji slušaoci će svakako prepoznavati „potpise“ svakog od njih u ovoj prirodnoj muzičkoj simbiozi. U prvi mah bi mogao da se stekne utisak da ima više Diorama zvuka i da se Edrijen Hejts štedeo. Znajući Hejtsovu sviračku svestranost i pedantnost po pitanju produkcije, takva ocena je izlišna.

Pesma „Royd” predstavlja odličan izbor za prvi singl, iako je ne bi trebalo posmatrati kao ogledalo celog albuma. Nesumnjivo je da će svaki slušalac imati svoje omiljene pesme, ipak album je jedna neraskidiva celina samo tehnički podeljena na dvanaest podjedinica. Na albumu preovlađuju melanholični tonovi. Takođe ima i trip hop elemenata, a ne nedostaju gitarski rifovi kakvih ima na albumima Diary of Dreams i Diorame. Pesme oslikavaju turobnost sadašnjice i bezizglednu budućnost komiranog pojedinca koji je njihovom središtu. Osnovna tema albuma nije novina jer se, primera radi, na izdanju „A different life”, Vent bavio kritikom nametnutih vrednosti i sveopšte banalizacije društva.

Omot, za čije fotografije je zaslužna iskusna Zilke Johum (Silke Jochum), koja je i ranije sarađivala sa oba benda, na naslovnoj korici ima prikazan pištolj sa obrnutom cevi. Njime se na dvosmislen način oslikava „oružje izbora“ savremenog komiranog pojedinca, pa i komiranog društva u celini, ukoliko uopšte žele da naprave izbor i ako im je izbor uopšte i preostao. Ovakvim omotom se i (ne)svesno oživljava novozavetna poruka da onaj „koji se mača lati, od mača će i poginuti” (Mt. 26, 52).

„Weapon of Choice” pokazuje da Hejts i Vent imaju još mnogo toga da ponude u zajedničkom radu i da je ovaj album svakako samo početak. Bilo bi lepo kada bi u neko dogledno vreme pružili nastavak ove priče. Da bi se to desilo, uz sve lagodnosti koje za besplatno slušanje muzike pruža internet, to isključivo zavisi od podrške fanova, kao i drugih ljubitelja muzike, koju će ovoj dvojici kreativnih ljudi pružiti kupovinom albuma.
Poklonici darkvejva i elektropopa će svakako uživati u ovom izdanju. Drugi slušaoci neka strpljivo poslušaju ostvarenje ova dva stvaraoca koji spadaju među najvažnije i najkreativnije u ovim žanrovima.

1. Unusual
2. Sepia
3. Royd