-

Naslovna Autorski članci Recenzije Bohemija - Nasmeši se i reši se? (2019)

Bohemija – Nasmeši se i reši se? (2019)

Zažmurite. Pustite prvu pesmu. Osećate blagi povetarac koji vas odiže od zemlje, zar ne? U trenutku kada klavir napravi prelaz i počne pevanje otvorite oči. Oblaci, znam. Raširite ruke, potpuno se prepustite soundtrack-u proleća koji dopire iz slušalica vašeg mobilnog telefona i uživajte u pogledu na osunčane livade i šume, reku koja meandrira  u ritmu muzike i jednog omanjeg gradića u daljini koji hvatate samo krajičkom oka,  jer nema solitera koji bi odvukli previše pažnje. Četrdesetak minuta kasnije, ležeći na leđima, na oblaku, prekrštenih ruku iza glave, lagano možete da pođete nazad. U realnost. Mada uvek postoji dugme za repeat, za one koji ne žele da napuste bajku. A mnogi će ga iskoristiti nakon prvog slušanja albuma, sasvim sigurno.

Da, ovde se priča o bendu Bohemija. Nišlije su skrenuli pažnju na sebe još sa svojim prvim albumom “Sve naopako”. Iako su odmah nagovestili potencijal, sve je ipak prihvatano sa dozom rezerve. Sve do decembra prošle godine kada su izbacili “Istine”, prvi singl sa novog albuma. Novi zvuk? Opa, pa ovo dobro zvuči. Ali hajde da sačekamo. Početak marta, “Prolazi vreme”, drugi singl. Ovo već počinje da zvuči ozbiljno. Svaka sumnja koja je postojala o kvalitetu ovog benda polako bledi. Ali hajde ipak da sačekamo album. Dvadeset peti mart. “Nasmeši se i reši se?”. Sumnja je zakopana, rezerve su bačene u vodu. Dobili smo album kakav se na domaćoj sceni ne viđa svaki dan.

Bohemija je doživela nekoliko promena u postavi od izdavanja prvog albuma. Tačnije samo jednu. Bend je napustio klavijaturista Pavle Dinić, a njegovu poziciju je preuzela Dina Abu Mayyaleh, koja je na prvom albumu bila zadužena za bek vokale i perkusije. Frontmenu Janku Džambasu, Dini, basisti Mihajlu Ivanoviću i bubnjaru Milanu Stoiljkoviću se priključuju još dva imena. Miloš Pavlović na gitari i violinista Dimitrije Mandić postaju stalni članovi benda. Ove promene su očigledno ozbiljno uzdrmale kreativnu stranu benda, jer su sa mladog, početničkog benda, za samo dve godine napredovali toliko da sada već zvuče kao bend koji je dobrih deset, petnaest godina na sceni. I to u svojim najproduktivnijim danima.

Skok u kvalitetu je skoro pa nerealan. Taman vas oduševi jedna stvar, a već se saplićete o drugu. Muzički, nakon nekog nedovoljno definisanog psihodeličnog popa sa prvog albuma, “Nasmeši se i reši se?” donosi dosta topliji, folk rock zvuk, ali nekako specifičan, daleko od indie muzike, daleko i od amerikane. Na trenutke se mogu osetiti i uticaji medieval, odnosno srednjovekovne muzike. Jedna pesma je čak moderni country, dok u drugoj Dina preuzima mesto glavnog vokala i odvodi bend u shoegaze vode. Ali sve je nekako mnogo ozbiljnije i iskusnije zaokruženo nego na prvom albumu, na kome je Bohemija još uvek tražila svoj identitet. Najveći napredak se ipak oseća na vokalu. Janko je ovim albumom uspeo da izabere šta mu najviše leži (pevanje je poprilično variralo od pesme do pesme na prvom albumu) i da na najbolji mogući način uklopi sa ostatkom benda i ovim novim poglavljem njihove karijere.

Druga gitara je donela mnogo. Četiri vokala koja se na tako prelep način prepliću su donela još više. A možda i najviše ova savršena produkcija, zahvaljujući kojoj neće biti potrebe da reči pesama tražite na internetu. Sve će te razumeti. Pa čak i onu jednu stidljivo provučenu i potpuno neočekivanu psovku, koja se tako simpatično uklopila sa celom ovom pričom. Nadam se da ovaj album nije njihov vrhunac, jer ne smem ni da pokušam da zamislim dokle sve može ovaj bend da stigne i gde je granica. “Nasmeši se i reši se?” je album koji donosi nešto novo na domaćoj sceni. Nemojte se duriti i pričati kako vi ne slušate ovakvu muziku. Zavrtite ovaj album, vinite se u oblake, obradujte uši, odmorite glavu. Prepustite se i uživajte.

1. Pomozi si sebi
  2. Kako ja tako ti
  3. Budi sam svoj