-

Naslovna Autorski članci Recenzije Beast In Black - From Hell With Love (2019)

Beast In Black – From Hell With Love (2019)

2019. godina. Metal kao žanr postoji okruglo pola veka što je, mora se priznati, znamenit podatak, posebno kada se uzme u obzir koliko uspona, padova i kriza je prebrodio tokom sveg tog turbulentnog vremena – srećom uspešno. Kada pogledamo koliko je taj pravac danas razgranat i koliko podžanrova se izrodilo iz tog osnovnog, možemo zaključiti samo jedno: u njemu sada nema čega nema. Nepotrebno je nabrajati ponaosob sve te grane i grančice na kojima cvetaju metalni plodovi jer ih je zaista previše, umesto toga ćemo se samo zapitati: da li je uopšte više moguće biti inventivan i originalan te smisliti nešto novo i drugačije što će doći kao osveženje u već ovako šarenolikom i sadržajnom okeanu metalnih struja? I tu na scenu stupa Beast In Black.

Iako su zvanično iz Finske, pre bi se reklo da se radi o jednoj internacionalnoj grupi, budući na to da članovi potiču iz tri zemlje: Finske, Mađarske i Grčke. Veoma zanimljiv spoj koji u startu „ubada oči“ jer, kao što ljubitelji metala znaju, sve tri pomenute zemlje su sinonim za fantastične bendove koji su u njima formirani, kao i die hard fanove čiji opis sve govori. BIB je nastao tokom 2015. godine, a sa izdavanjem debi albuma Berserker tokom 2017. postali su instant atrakcija, sa višemilionskim pregledima na YouTube-u i „na keca“ stečenom bazom vernih pratilaca. Još veći uspeh za bend je bila evropska turneja sa Nightwishem tokom 2018. gde su ponovo nastupali kao predgrupa (prvi put već tokom 2015.) – izdati jedan album i otvarati za najveći finski metal sastav ikada, po svetskim arenama i pred 15.000. ljudi, malo li je? Srećom, BIB nije dugo čekao na snimanje novog materijala i on se uobličio u njihovo drugo čedo, album koketirajućeg naziva, From Hell With Love, koji je osvanuo u februaru tekuće godine i koji će revnosno inspirisati redove koji slede.

Ali, vratimo se začas na gore pomenutu priču – zbog čega Beast In Black predstavlja osveženje i šta je ono što ih je inicijalno izdvojilo iz gomile? Kao i u nebrojenim drugim, i u ovom sastavu imamo kvalitetne iskusne muzičare (koji su prethodno svirali u bendovima kao što su Wisdom, Battle Beast, Amberian Dawn itd.), vrsnog vokalistu, sjajnog kompozitora/producenta, odličnu produkciju i niz drugih stvari koje čine jednu ekipu kompaktnom i kompletnom. No, kao u onim takmičenjima gde se od kandidata traži da poseduju taj famozni X faktor, tako bi se moglo reći da se u ovom slučaju susrećemo upravo sa njim. Zapanjujuća fuzija žanrova koji variraju od klasičnog heavy, preko modernog power metala, pa sve do disko i pop muzike osamdesetih godina i nadasve način na koji je to ukombinovano i ispoljeno – definitivno je nešto na šta nećete naići svaki dan. Dobitnu formulu za uspeh i put do publike nije lako pronaći, ali neke grupe ipak zadesi ta sreća, a BIB je nesumnjivo jedna od njih.

Pred izlazak FHWL objavljen je prvi singl i video spot krajem 2018., „Sweet True Lies“. Ova pesma je dala prilično jasnu naznaku kojim putem se nastavlja muzička putanja zveri u crnom, odnosno na šta je sada stavljen akcenat – na jedne jedine i neponovljive osamdesete. Ali, da ne bude zabune – iako iz ove konkretne numere doslovno „vrište“ te godine, daleko od toga da je ovo copy-paste produkt bez imalo originalnosti, naprotiv. Ona fuzija ovde dobija svoje prvobitno obličje i ono zvuči, rečju, bombastično. Kipeća energija heavy power metala „začinjena“ melodičnošću i zaraznošću kojima su obilovali biseri iz pomenute dekade, kao krajnji rezultat može da izrodi samo ono čemu svaki izvođač teži: hit. Drugi singl, „Die By The Blade“, objavljen je ubrzo potom i ovde se već susrećemo sa više modernih uticaja, a raskošnost i moć vokala koji poseduje Yannis Papadopoulos još više dolaze do izražaja. Isto kao i po slušanju prethodne, čim se završi, mahinalno ćete pritisnuti repeat, a refren će vam se momentalno uvući pod kožu – (ne)svesni cilj postignut i ostvaren. A potom dolazimo i do albuma u celosti – albuma prepunog pikanterija i iznenađenja. Šta bi to sad moglo da bude iznenađenje na ploči koja je već sama po sebi, pa, upravo to? Obrade. Suvišno je reći da su u pitanju obrade dve pesme iz te centralne decenije oko koje se dobrim delom vrti FHWL, ali odabir istih i način na koje su urađene je BIB-u „lupio“ još dva velika plusa na ovom opusu. Robert Tepperova „No Easy Way Out“ je u ruhu ove zveri postala još „osamdesetičnija“, a ako znate o kojoj legendarnoj pesmi se radi, verovatno se, kao i mnogi drugi, pitate kako je tako nešto uopšte moguće – ali da, jeste, i samo Beastovci znaju kako im je to pošlo za rukom. Malo pribojavanja i skepse nailazi onda kada shvatite da je druga obrada ni manje ni više nego „Killed By Death“ od Motorheada, koja se koncepcijski i muzički baš i ne uklapa u ovu priču, zar ne? Pogrešno! Yannisove vokalne deonice, kao i solaža Antona Kabanena, ovde su briljirale, a klavijature (da, klavijature) su pesmi dale svojevrsnu otmenost koju bi verovatno čak i sam Lemmy odobrio. Well done.

FHWL otvara „Cry Out For A Hero“, eksplozivna i brza numera u kojoj Yannis dominira u visokim registrima (što i inače jeste njegov fah) i gde je Antonovo pametno dozirano shreddovanje na gitari zaokruženo kratkim, ali slatkim laganim prelazom koji nas potom opet vraća u eksploziju – sigurno da bismo je doživeli u celosti. „Heart Of Steel“, sa svojim laganim početkom nas zavarava mišlju da nas ponovo vraća u osamdesete, a da smo (delimično) prevareni shvatamo u refrenu koji neodoljivo podseća na Sabaton (kao i sam njen naziv uostalom), ali onda se igra nastavlja i do kraja pesme više ne možemo da je „pohvatamo“ – slojevite i čak zbunjene reakcije slušalaca su verovatno najbolji pokazatelj da ono što se sluša zavređuje pažnju ma kako god je konotirali, je l’ tako? U sličnom maniru nas „vozi“ i „No Surrender“, iako u njoj znatno više preovladava klasičan heavy metal upliv, što se najbolje očituje kroz malo grublji klimaks, te „plamteći“ solo „nafilovan“ na jaku i stabilnu ritam sekciju koja kuca (ili pak puca?) kao sat i koju „nose“ Mate Molnar i Atte Palokangas.

Treći singl za koji je takođe snimljen spot, naslovna „From Hell With Love“, predstavlja konstantnu sublimaciju čvrstog metala u pevljivi disko pop, a ujedno i prezentuje suštinu samog albuma. Nemoguće je ni ovu pesmu, ni ovaj album, a ni bend generalno klasifikovati i tek tako ubaciti u neki koš, i vrlo moguće da je to bila jedna od primarnih težnji njegovih članova koju su i ostvarili – From Hell With Love je postavio svoja sopstvena pravila i ne mari za standardne forme. Igra ove raspevane zveri se nastavlja sa „Repentless“, koja je najmanje, ako uopšte „obojena“ dekadom ekscesa, a najviše prezentuje savremeno doba i ukršteni power i heavy metal u svom punom sjaju, sa smenjujućim double lead gitarskim deonicama Antona i Kasperija Heikkinena, i režućom moći koja izbija iz svake sekunde i „grize“. …puf! Sada se svo režanje i eksplozivnost ostavljaju po strani jer nailazimo na jednu gotovo neočekivanu „stanicu“ na putovanju po tracklisti, ujedno i najdužu stvar na njoj, baladu „Oceandeep“. Kočnica je ovde stisnuta do poda, vatra se stišala i tek tiho bukti dok nas, koliko god kliše zvučalo, anđeoski glas praćen izuzetnom instrumentalnom pozadinom uvodi u nežnu stranu benda – da, nju čak i zveri poseduju, ma šta god vam pričali.

Ali, ipak ne bi bilo u redu da se ovakva priča nastavi u laganom i sporom ritmu, još je dovoljno dinamita ostalo na raspolaganju. To svečano potvrđuje još jedna hitična traka, „Unlimited Sin“. U svom maničnom refrenu tokom kojeg se neumorno ponavlja „unlimited sin, unlimited power!“ deluje kao da svedoči o tome da BIB zaista ima obilje neograničene moći koju je iskoristio na najbolji način – pretočivši je u tonove koji je neprekidno isijavaju i hipnotišu one koji ih slušaju. „True Believer“ je finalni i revijalni derivat osamdesetih koji bi se idealno uklopio u neki od filmova iz čuvene „Rocky“ franšize, ali je svakako svoje mesto savršeno našao i ovde i dodao po poslednji put taj opijajući ukus godina koje su mirisale na neprekidnu zabavu i poroke. „This Is War“ je ciljano sačuvana za kraj ove recenzije. Čak i kao verovatno najslabiji izdanak, ipak je bila potrebna – da nas možda još jednom podseti na varijetet žanrova sa kojima se ovde zajedno preplićemo slušajući ih, i da u nekom gotovo vojničkom, čeličnom power metal maniru „reži“ do kraja. BUM, otkucala je i poslednja sekunda, vatre i dalje gore nezaustavljivo, samo su sada iz spoljašnjosti premeštene u unutrašnjost i tek ih treba savladati – ili njima ovladati.

2019. godina. Daleko iza nas su oni čuveni dani kada su mali bendovi relativno brzo po svom nastanku doživljavali vrtoglav uspeh i, dok nisu bili ni svesni šta se dešava, već su se nalazili u raketi koja ih vodi ka vrhu. Danas to deluje kao utopija, utopija kojoj većina grupa neumoljivo teži jer, šta ima lepše nego zasluženo ubirati plodove svog rada i sladiti se njima? Mnogi odustaju na tom putu, mnogi prepreke na koje nailaze vide kao nepremostive i svoje snove pakuju u torbe koje odlažu na mračna prašnjava mesta gde se snovi rasplinjuju i padaju u gorak i uvek nepotpun zaborav. Beast In Black nije krenuo tom stazom. Iz pakla su se sa ljubavlju udobno smestili u šarenu veselu raketu u kojoj je gorivo natočeno do kraja, a čak i kad crvena lampica na rezervoaru zasvetli – oni će ga iznova napuniti i samo malo promeniti rutu. Kretali iz pakla, raja ili neke pete dimenzije, kretaće sa tim fundamentalnim osećanjem koje menja svet, osećanjem koje utopiju čini stvarnom i daje nadu drugima da je do nje, ipak, moguće doći.

Iz pakla, sa ljubavlju, Beast In Black.

1. Cry Out For A Hero   3:29
  2. From Hell With Love   3:57