Archgoat – Worship the Eternal Darkness (2021)

Archgoat - Worship the Eternal Darkness (2021)Archgoat – Worship the Eternal Darkness (26. 11. 2021)

Izdavač: Debemur Morti Productions

Trajanje: 41:36

Žanr: Black metal

Ocena: 7.5

Skandinavski blek metal je, budimo neskromni, najbolji blek metal na sveobuhvatnoj svetskoj metal sceni. Podsetimo se samo finskih primeraka poput benda Catamenia, vrhunskog Clandestine Blaze, svetski poznatih Impaled Nazarene i Moonsorrow.

Archgoat su brutalniji i čvršći od gorepomenutih bendova, ali fali im melodičnosti koja je karakteristična za finske bendove. To na stranu, ovo je bend koji treba slušati, bez obzira na zle jezike.

Tematika koju obrađuju ovi Finci je tama, i sve što pripada carstvu mraka. Sve to povremeno zna da uplovi u carstvo monotonije, ali ovaj bend kad briljira, on zaista briljira.

Sveobuhvatno gledano, ovo je jedan solidan primerak crnog metala. Šteta, ali od polovine ovog snimka dolazi do zamora u materijalu. Ovaj album ne kaska za svojim prethodnicima, ali kad imate jednu ploču koja ima isti ritam na većem njenom delu, malo varijacije ne bi škodilo, i sprečilo da deo publike odbaci ovo kao „smarajuće“ jednostavno rečeno. Nisu kompozicije toliko lošije da ih možemo nazvati nepotrebnim, ali kaskaju za prvom polovinom albuma.

Recimo „In Extremis Nazarene“ je jedna od dosadnijih novomilenijumskih black metal kompozicija. Na sreću, sledi jako kvalitetna „Rats Pray God“ koja može biti iskorišćena kao singl. Na osnovu naziva ne bi predvidili mnogo, ali ovde imamo sve što raw metal čini i dostupnim i potrebnim na svetskoj muzičkoj sceni. S drugog dela izdvaja se i brutalna „Worship the Eternal Darkness“. Još jedna dobra kompozicija je „Blessed in the Light of Lucifer“, koja je možda i najbolja na disku. Sada, bend bi mogao varirati glavnu temu, ali možda tražimo previše.

Ovo je, da zaključimo vrhunski black metal ala Marduk. Njihova misija je jasna da povrati slavu crnog metala. Jedino što možemo naglasiti je uporno naginjanje tematike koju bend obrađuje ka luciferijanizmu, satanizmu i tami. Da li je to nužno, pa ne i baš. Ali to je istovremeno i očekivano za žanr. Archgoat rokaju, i nećemo ih pokuditi, ali ne i previše pohvaliti.

Pazarite ovaj disk, nećete se pokajati, naročito ako ste fanovi sirovog i zlog blek metal zvuka. Ovo je prava fešta blek metala, i bend Archgoat je ime na koje treba računati, naročito u sred krize koja rastresa čitavu metal scenu, a koja je rezultat recesije i globalne finansijske krize, kao i forsiranja stava da je metal uopšteno gledano prevaziđen žanr.

Da zaključimo, Worship the Eternal Darkness je sasvim solidna metal ploča.

Uživajte u ovom zvuku.

01 – Intro