Producent: Stanley Soares, Sepultura, Monika Cavalera

Žanr: thrash metal, groove metal

Trajanje: 54:19

4.8/5

Ocena

Sepultura-in jedanesti studijski album “A-LEX” ugledao je nedavno svetlost dana. Ovo im je ujedno i drugi po redu konceptualni album, zasnovan na knjizi “A Clockwork Orange”.

Iako je ovo novo izdanje Sepulture, jer su ovoga puta u sastavu i bez Igora Cavalere (a od originalne postave ostali su samo Kisser i basista Paulo Jr), muzički i tekstualno ostalo je isto. Ono što je zaštitni znak Sepulture je snažni thrash metal sa žestokim instrumentalnim pauzama pa je tako i „A-LEX“ žestok album, a Sepultura brz i strastven bend među ostalim thrash metal bendovima.

Na novom albumu ima osamnest numera, koje su dovoljno privlačne i koje će nakon prvog preslušavanja sigurno biti stavljene na ponavljanje i ponovno preslušavanje. Album otvara „A-Lex I“ instrumental koji je zapravo ona instrumentalna pauza koja je neka vrsta prelaza između pesama. Pored „A-Lex I“ tu su i „A-Lex II“, „A-Lex III“ i „A-Lex IV“ instumentali koji zvuče podjednako žestoko i nasilno kao i ostatak numera. „Filthy Rot“ se izdvaja kao pesma koja liči na ono što je Sepultura nekada bila, plemenski zvuk bubnjeva i brigada glasova u refrenu je ono što je pečat Sepulture. „We’ve Lost You“ je sporija i neizvesnija numera nakon koje se u „What I Do!“ odigrava prava erupcija zvuka. Broj sedam je „The Treatment“ koji je začinjen spojem sporijeg i bržeg tempa, ovaj naslov iza sebe nosi optužujući, neprijateljski i ogorčen zvuk. „Sadistic Value“ se nalazi kao deveta pesma na albumu, a ono što je čini posebnom je lagan i spor početak koji se do kraja razrađuje u silovite rifove i zastrašujuće vokale Green-a. Treba izdvojiti i pesmu „Ludwig Van“ kao svojstveni instrumental koji sa svojim klasičnim prizvukom možda ipak nije trebalo da se nadje u društvu ostalih sedamnaest.Sve u svemu, novi album sa novim bubnjarem ne zvuči loše. Dollabella, kao novi bubnjar, pruža tek mrvicu onoga što je nekada bio Igor Cavalera. I pored toga „A-LEX“ je daleko od lošeg albuma. Takođe, i sam Jean Dollabella koji možda nije dorastao zadatku da bude onoliko dobar koliko je Igor Cavalera, ipak je dokazao da nije za potcenjivanje. Uprkos svemu ovaj album vredi imati u svojoj kolekciji.

1. “A-Lex I” 1:53
2. “Moloko Mesto” 2:09
3. “Filthy Rot” 2:45