Izdavač: Samostalno izdanje., 10. 2. 2009.

Producent: Ivan Perović

Žanr: pank, oi

Trajanje: 25:44

4.5/5

Ocena

“Glavom kroz zid“ naziv je albuma prvenca mladog nikšićkog pank benda Punkreas. Sam naslov doslovno odgovara efektu koji ćete osetiti pri preslušavanju ovog albuma. Na njemu se nalazi deset pesama, što može izgledati brojčano malo, ali je Punkreas definitivno našao zlatnu sredinu.

“Glavom kroz zid” dominira, pored klasičnog street panka, velikom količinom tvrđeg zvuka poput Oi-a i hard kora. Numere su tipične pankerske dužine koja varira između 2:30 i 3 minuta, što ni u kom slučaju ne smanjuje užitak. Album otvara pesma “Adios Amigos“, odličan koncertni adut za koji je grupa snimila i svoj prvi spot. Generalno, pravac koji momci iz Nikšića neguju i predstavljaju ovim izuzetnim debijem je oi/pank zasnovan na staroj školi SMF-a, Šahta i Ritma Nereda sa ipak modernijim zvukom u duhu ovog vremena. Slušaoca mogu zapanjiti klavijature na početku “Drakule“, ali posle par sekundi bend se vraća “starim“ instrumentima. Na vokalu treba još malo poraditi, ali je taj “manjak“ zanemarljiv u odnosu na celokupni rad i sviračke sposobnosti grupe, kao tima. Sa naizgled jednostavnim rifovima i pevljivim refrenima Punkreas održava intenzitet tokom celog albuma. Pesme koje se moraju pomenuti su ska “My story“, otpevana na engleskom, te rokerska “Prestiž“, kao i himna “Čelik“, koja delom podseća na KUD Idijotovu “Kad sunce opet zađe“. Ali, i pored pomenutih nikako se ne treba zadržati na njima, jer svaka od deset numera briljira sama za sebe.

“Glavom kroz zid“ je zreo album koji sasvim opravdava svoju postojanost i ideju ove četvorke. Ako se zaželite starog, dugotrajnog i nešto sirovijeg pank zvuka preporučujem ovo sjajno izdanje koje vas neće ostaviti ravnodušnog i zasigurno vam ispuniti sva očekivanja.

1. „Adios Amigos“ – 2:08
2. „Atentat“ – 2:05
3. „Čelik“ – 3:07