4.2/5
Izdavač: Fly Agaric Records, 1.6.2018.
Producent: Ross Godfrey
Žanr: Pop/Trip Hop/Soul
Trajanje: 35:15

It’s Summertime
, vreme kad vam je potrebno da se zavalite i uživate, pa bilo to u svom domu dok smišljate sto načina kako da se rashladite, dok sedite na plaži i cirkate pićence ili u šetnji planinskim predelima na aktivnom odmoru. Za šta god da se odlučite, novi album benda MorcheebaBlaze Away” u vašim ušima će vam ulepšati svaki trenutak leta (slobodno ga, naravno, slušajte i tokom ostatka godine, možda i tad pomogne).

Album je lagani povetarac, prepun gruva koji umiruje živce i vokala otpevanih s ljubavlju. Pozitiva na sve strane, značaj ljubavi, želja za promenom i hedonistički stav prema životu je ono što nam muzičari ovde darivaju kroz tekstove i muziku. Nema loše i nasilne napetosti u tonovima i harmonijama ovog albuma. Sve što možete osetiti je kako vaše telo treperi terajući vas na spontani, nespretni ples bez lanaca i okova.

Neke pesme jesu malo limunadice, ali se u većini pesama autori trude da naprave suptilne uplive ka nešto mračnijem i oštrijem, ali opet jako prijatno zvuku. “Never Undo” i “Find Another Way” dobijaju povremeno ovu dimenziju uz pomoć instrumenata, dok vas “Love Dub” iznenadi tekstom i vokalnim deonicama u stofama. Ostatak albuma varira između svetlih i brzih pesama poput “Blaze Away” i “Set Your Sails“, koje nose najveći komercijalni potencijal, do opuštajućih i emotivnih “Mezcal Dream” , “Sweet LA“, aranžirane samo za klavir i glas, i najkraće pesme na albumu “Free of Debris“.

Glavni adut ovog albuma je njegova neverovatna jednostavnost. Sve je svedeno i uređeno, nema nikakvih viškova. Zli jezici će reći da je ovo sve previše uprošćeno ili da je ovo samo zbirka hitičnih pesama bez ikakvog većeg udubljenja. Reći će da su aranžmani već viđeni ili da se muzičari nisu dovoljno potrudili da naprave istaknute i pamtljive rifove. Magija Morcheebe na ovo albumu je baš u tome što sve pesme zvuče potpuno kompletno, zato što je na njima rađeno tako da nema potrebe da te neki deo pokida da bi ti pesma bila dobra. Ovde je požrtvovano rađeno na akustičnim osnovama, melodijama i vokalima i one su u prvom planu. Dok oni grade celinu, vi se nećete hvatati za bilo koji deo pesme ili bilo koji instrument već možete samo uživati u dovršenim numerama.

“Blaze away” teče kao netaknuta reka u kojoj nema previše brzaka. Lagano teče ka moru, na koje ovaj bend želi da stignete dok u kolima budete vrteli njihovu muziku i veselo pevali. Ako nema toga Find another way  – fini cvikeri za sunce i pivo na terasi uz ove tonove mogu koliko toliko učiniti da se vaši nemirni živci smire, a obaveze učine daleke i strane.

1. Never Undo
  2. Blaze Away (feat. Roots Manuva)
  3. Love Dub