4.6/5
Izdavač: samostalno izdanje, 19. 2. 2018.
Producent: Matej Zec
Žanr: Indie/Alternative Rock
Trajanje: 40:48

Melanholično-nemirni koncept ljubavi benda Jonathan predstavljen albumom “To Love“, dobio je svoje potpuno ostvarenje albumom “To Hold” koji zaokružuje ovu emotivno uzburkanu životnu priču.

Bend je ponovo uspeo da napravi potpune hit pesme poput “Something to Cry About“, “I Never Meant To Be There, “Seasons” i editorskuWake Up Call“. Što je ustvari pola njihovog albuma, a to nikako nije malo. Bendovi danas ne uspevaju da izguraju dva hita sa celim albumom, a od ove 4 se ne zna koja teže izlazi iz glave. Ali kad ih pogledamo po njihovim aranžmanima i karakteru, one se totalno razlikuju, što je apsolutno pohvalno. Jonathan se nije uhvatio poznatog šablona za pravljenje hitičnijih pesama, ili onog po kom je mogao da uvidi da im je uspelo ranije. Vidi se da je na ceni za njih mnogo više sam kvalitet pesme i to da joj daju svoj lični pečat, nego razmišljanje o tome da li će se ona primiti kod šireg auditorijuma. Radeći na svoj način, oni ipak nekako postižu i jedno i drugo.

Vokalno se činilo da Zoran Badurina ne može više iznenaditi nego na prethodnom albumu, a on je ovde pristupio još revolucionarnije, agresivnije, emotivnije i iskusnije nego ikada. Sposoban je da otpevuši milujuće tonove koji će vam masirati čula, ali i one koje poželite da zaurlate s njim na sav glas po cenu toga da ne možete na pričate sledećih sedam dana. Organizacija njegovih i svih pratećih vokala na albumu je razrađena do najsitnijih detalja. Na tom polju svaki član ima svoju ulogu i nijedna deonica nije bespotrebno otpevana, niti izostala u delovima kada je bila potrebna. Posebno se dobro uklopila saradnja sa Lovely Quinces na pesmi “I Don’t Mind“. Dunja Ercegović ju je svojim nežnim vokalom učinila ženstvenijom i savršeno stvorila kontrast suprotstavivši se glavnom vokalu.

Jedina malo slabija pesma na albumu je “Gone” kojom se album zatvara staloženo spuštajući loptu i spremajući nas za kraj. Njoj ništa ne manjka kao samoj pesmi, ali je nekako posle svega što se čuje na ovom albumu ona mlaka i potpuno nepamtljiva. Vokal je i ovde maestralan, ali muzički je sve nekako osrednje i previše ponavljajuće. Lepa pesmica, ali ništa spektakularno.

Sposobnost za građenje tenzije muzikom i otvaranje pesme od svog mirnog početka do potpuno neobuzdanog i ludački besnog kraja pokazali su najbolje u pesmi “Monkeys“. Što se tiče veštine komponovanja ovo je možda i najjača pesma na albumu, ali zbog svog trajanja i mračnije atmosfere sigurno će biti zapostavljena od strane prosečnih slušalaca. Najfascinantnije kod ove pesme je što je ona u svojoj osnovi skroz jednostavna, i nema mnogo harmonijskih izleta, već se samo slaganjem sloja na sloj postiže efekat konstantnog rasta pesme, dok glavni vokal postaje sve oštriji i oštriji.

Way to Go” kojom se otvara album je takođe jedan od dragulja i primera kako se prave ovakve pesme. Muzičari u nju iznenada ubacuje delove koji joj daju višestranost i dodatno produbljuju. Iznenadni prelom u pola pesme posle kog glavni vokal eksplodira i dečiji hor na samom kraju pesme detalji su na koje nećete moći da ostanete hladni.

Iskrenost je nešto što krasi ovaj bend od samog početka, a na ovom albumu je ona dostigla svoj vrhunac. Oseća  se potpuna prepuštenost muzičara stvaralačkoj stihiji i spremnost da se spontano zakorači u sve nepoznate ili duboko skrivene predele svog bića. Na takvim mestu krije se sve što ih muči kroz život, ali i sve ono što im ga čini besprekorno lepim i vrednim uživanja. Sve te stvari, ma kakve one bile, deo su života svakog od nas. Neka ovaj album bude vaš šumski put kojim dolazite do svojih iskrenih emocija i razmišljanja koja će vam pomoći which way to go.

1. Way To Go
2. Seasons
3. Something To Cry About