Ghost Prequelle
4.5/5
Izdavač: Loma Vista, 1.6.2018.
Producent: Tom Dalgety
Žanr: Hard rock, heavy metal
Trajanje: 41:43

Ovo je bend oko koga se u startu digla ogromna prašina, pa kako je bogom dano pravo na iznošenje mišljenja po Internetu, i kad je traženo, i češće, kad nije, njihovi ljubitelji i mrzitelji, ponovo su ukrstili virtuelne mačeve u borbi zvanoj – da li (novi) Ghost valja ili ne. Naravno, neki kažu da, neki kažu ne, i uglavnom retko ko ume da argumentuje svoj stav. Moj prvi i poslednji savet internet ratnicima jeste – poslušajte pre nego što sudite, iliti informišite se bar o materiji koju pljujete da biste stekli argumente, nemojte to raditi samo zato što je nekome (nažalost često i starijem od 15 godina) interesantno i što će vam doneti koji palac gore na Fejsbuku.

Elem, Ghost je, što se može iz priloženog videti, dosta uticao na metal scenu, koliko god neki pokušavali da ga gurnu u ne-metal žanrove. Tehnički, definisati njihovu muziku žanrovski jeste problematično, ali uopšte nije neophodno da bi se komentarisao kvalitet iste.

Za Ghost sam čula pre par godina, sasvim slučajno, na porodičnom okupljanju (pozdrav za moju kul familiju), a prva na repertoaru je bila njihova (bar tada) najpoznatija “He Is”. Omaž poginulom prijatelju, sektaška himna ili ljubavna pesmica za Sotonu lično, sasvim je svejedno dok muzika tako lepo klizi kroz uši, ostavljajući opšti osećaj spokoja i letargičnosti za sobom. Nakon višesatnog slušanja te i ostalih numera sa albuma “Meliora” (2015), inače njihovog trećeg full lenght izdanja, preslušala sam i prva dva – debitantski “Opus Eponymous” (2011) i “Infestissumam” (2013) i osećaj zadovoljstva i spokoja nije izostao. Ghost se svojim scenskim nastupima kao i muzikom izdvaja iz sive mase polusvarljivog, previše već-viđenog metala, usput izvrgavajući ruglu licemerje katoličanstva kroz maske i rituale.

Nakon tužbe bivših članova benda, tzv. Nameless Ghouls-a, svet je konačno otkrio ko stoji iza maski Pape Emeritusa. Tobias Forge, nekadašnji član švedskog death metal benda Repugnant i glam/hard rock benda Crashdïet, jeste alfa i omega sastava Ghost. Kada se ovako izloži njegova nekadašnja muzička karijera, možda je muzički miks koji Ghost predstavlja sasvim logičan proizvod. Forge je za naredni alterego izabrao Kardinala Copiu i sa njim publici predstavio novo, četvrto dugo izdanje Ghosta pod nazivom “Prequelle”. Pre izlaska albuma pušten je singl “Rats”, koji je odmah pokupio brojne pozitivne kritike, ali je ipak video, koji je išao na zvaničnom Instagram profilu benda, izazvao burnije reakcije. Reč je o videu, koji prati veselu poletnu numeru “Dance Macabre”, u kome poznate face iz metal sveta, kao što su Kirk Hammet, Phill Anselmo i Matt Shadows, veselo klimaju glavama uz pesmu. Ubrzo nakon toga, 1. juna, čitav album je pušten u etar i svi smo konačno mogli da čujemo o čemu se tu radi.

“Prequelle” je svojevrsna kombinacija rokačine koja je obeležila “Meliora”-u, i nekih pop/disko varijacija koje Forge toliko voli da meša u ovaj čudnovati muzički sataraš. Osim “Rats”, i “Witch Image” daje publici nešto tvrđu stranu miksa, dok instrumental “Helvetesfönster” potpuno iznenađuje nudeći barokni prizvuk. Glam rock numera “Faith” takođe je zabeležena kao jedna od najpopularnijih među publikom. Što se tekstova i same teme albuma tiče, Ghost je ostao veran svom stilu, pa je za centralnu temu izabrao crnu smrt – kugu. Prosto je neverovatno shvatiti da uz tekstove tog tipa neko može komponovati muziku koja je sušta suprotnost – vesela, energična, za klimanje glavom i pevušenje. To je još nešto što ovu grupicu maskiranih virtuoza razlikuje od drugih. Moram da pomenem da je album, što se tehničkih detalja tiče, besprekoran, a Forge je nikad bolji u igranju svoje višestruke uloge – kao kompozitor, tekstopisac i vokal. Jednostavno rečeno – “Prequelle” izuzetno prija ušima, lako se sluša i već posle prvog preslušavanja neki delovi tekstova ostaju tu u glavi, da se ceo dan ciklično ponavljaju, veselo prizivajući smak sveta.

1. Ashes
  2. Rats
  3. Faith