Alice in Chains – Rainier Fog (2018)

4.4/5
Izdavač: BMG Rights Management (US) LLC, 24.8.2018.
Producent: Nick Raskulinecz
Žanr: Grunge/Sludge Rock, Alt Metal
Trajanje: 53:47

Velikani Sijetl grandž scene 90-ih Alice In Chains vratili su se na mesto zločina kako bi nas počastili svojim šestim studijskim albumom “Rainier Fog“. Ovo je njihov treći s Williamom DuVallom, a dobio je naziv po planini Rejnir, jednom od najopasnijih vulkana na svetu, koji se nalazi u blizini Sijetla. Osim povratka u sam grad, Jerry Cantrell i ekipa su odlučili da album snime u Studiju X, gde su snimili svoj treći studijski album (poslednji s bivšim frontmenom Leynom Staleyem) koji nosi naziv benda.

Oštri rif kojim “The One You Know”  otvara ovaj album nemilosrdno vam se urezuje u koru mozga dok se Sean Kinney polako priprema da uleti u za njega specifičan hrom i napet ritam. Harmonije i smene na vokalima su osmišljene do najsitnih detalja, a Džerijev i Vilijamov glas se uklapaju gradeći sjedinjenu boju tako da često ne znate da li pevaju zajedno ili to radi samo jedan od njih. Jedan od najvećih kvaliteta celog albuma jeste njihova maestralna saradnja na vokalima, koja je na ovom izdanju dostigla svoj vhunac i reklo bi se da će sad retko ko moći da iznosi onu čuveno da ništa ne valja od Lejnove smrti.

Što se tiče gruvačkih pesama s masnim gitarskim rifovima na albumu se ističu sludge/stoner stvar s jednom od najboljih bas deonica Mikea Ineza,  “Drone“, i Duvalova kompozicija na kojoj on svira i solo, “So Far Under“. Ovaj stonerski prizvuk koji nose su pokazatelj sposobnosti da Alice In Chains i dalje iznenadi nekim aranžmanskim i kompozitorskim rešenjima koja do sada nismo čuli od njih. Bilo je tu na prethodna dva albuma puno naznaka da će ovakve stvari ubrzo nastati, ali niko nije mogao da predvidi ovako sladunjav rif koji ima “Drone” ili ovu sirovost “So Far Under”.

Pesme koje će iznenaditi one koji nisu veliki fanovi benda, niti Džerija Kantrela pa nisu upoznati s njegovom ljubavlju prema kantri elementima su “Fly” i “Maybe“. Vokalima u ovim pesmama mogu da pozavide i najveće pop zvezde, jer je sve do te mere pamtljivo, da će vam uporno odzvanjati u glavi. Ponajviše refren pesme “Maybe” . Dosta ljudi koji su fanovi tvrđih i mračnijih Čejnsa ove pesme će sigurno odbaciti kao mlake i komercijalne, ali njihov objektivni kvalitet je teško osporiv.

Temelj albuma u tekstualno-konceptualnom smislu najjasnije označavaju “Rainier Fog“,  “Never Fade” koja nosi najveći potencijal da postane jedna od najiščekivanijih koncertnih i radijskih pesama benda i poslednja pesma “All I Am“.  Razlog vraćanja na mesto gde je sve počelo biva potpuno jasan kad se sagledaju ovi stihovi. Na ovaj album se može gledati kao na album sa fotografijama. Sećanja naviru sa svih strana: pomoću njih muzičari crpe snagu iz mlađih sebe, pričaju priče o ljudima koji nisu više s nama, ali žive u nama, prisećaju se onoga što su nekad bili i setno razmišljaju o tome da li su mogli više od onoga što su uradili.

Alice In Chains je poštenski odradio i ovu ploču i teško da im se išta može zameriti, osim ako niste abnormalno džangrizava osoba koja albumu uopšte neće dati šansu. “Rainier Fog” sadrži pesme svih atmosfera i karaktera tako da je nemoguće da ne nađete plod koji možete ubrati za sebe. Vokalna rešenja su onakva kakva mnogi bendovi mogu samo da sanjaju da će ikada imati, a rifovi i aranžmani savršeno prijanjaju na svaku reč i donose moćnost i dodatnu konkretnost izraza. Takođe, za pisanje ploče koja nosi ovoliko teških sećanja i preispitivanja potrebno je mnogo smelosti i zato ovoj ekipi možete samo da kažete hvala na iskrenosti i snazi što ste ovo izneli.

1. The One You Know
  2. Rainier Fog
  3. Red Giant